siiC's Gilera RCR Projekt - UPDATE #2

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
siiC
Elmoped

siiC's Gilera RCR Projekt - UPDATE #2

Inlägg av siiC »

Introduktion:
Jag införskaffade mig moppen för ca 11 månader sedan. Nu de senaste 2 månaderna har jag börjat lägga ner tid och kärlek på moppen och tänkte nu att det var dags att starta upp en projekt tråd så att de som är intresserade kan följa min väg till att få en utav stans snyggaste crossmoppe!

Färgtema:
Svart & orange.

Mål:
Jag vill få en snygg och stilren crossmoppe som skriker 'unikt' och står ut från mängdens alla Derbifånar.. ;)

Färgförklaring:
Grönt = färdigt, gult = på g, rött = kommer

Styling:
*Ny baklampa med inbyggda blinkers eller moddning utav den gamla
*SM-däck / lackering utav crossfälgarna till svarta
*KTM platta / tona framlampan
*Klä om sadeln
*Lacka om röret
*Lacka detaljer och dylikt i orange
*Orange fälgtejp
*Tolva
*Bak HB

Trim:
*Dra luftburksstrypning
*Dra pluggen

Bilder på mopeden ifrån projektstarten:
[spoiler]Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/spoiler]

Update #1 - 6/6 2013
[spoiler]Tjena! Tänkte bara dra en snabb skriftlig update om att jag har börjat ta en funderare över om jag kanske ska ha kvar crossdäcken så det är en aning unikt kanske? :D Vi får väl se hur det blir tillslut.. Har också tänkt på att köpa en liten "tail light" lampa (tror jag det heter?) som man sätter längst ut på bakskärmen och plocka isär lampan som sitter på just nu med inbyggda blinkers och ta blinkers dioderna och försöka modda in dom i plasten där lampan sitter just nu, tänkte det kunde vara unikt och riktigt fräckt! Skriv gärna vad ni tycker om det! ;)

Hadé fett så länge!
-siiC[/spoiler]

Update #2 - 7/6 2013
Tjena! Har kört en rätt slapp dag idag och bara pillat lite förgasare! Drog luftburksstrypningen och bytte munstycke från 62 till 72 eftersom jag har borrat rätt mycket i pluggen. Blev lite förstort men det klarar sig tills mitten av nästa vecka då jag ska dra hela pluggen. Låter bilderna tala för sig själva! :)
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av siiC den 7 juni 2013, 21:21, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Blir fiiiiint.
siiC
Elmoped

Inlägg av siiC »

Tips på färg osv man kan använda till fälgarna? :D
siiC
Elmoped

Inlägg av siiC »