Tjenare! Jag har tänkt att trimma min Derbi lite. Jag har då funderingar på att dra blindröret samt byta munstycke, men till vad? Behöver jag drev om mopeden också om jag drar blindröret?
Kommer den låta mer om man drar blind röret och ungefär hur fort går den?
gå 10-15 i munstycke större, gå 1/2 tand större fram den kommer varva en anning mer låter då lite mer också, du får väl runt 8-14km/H kan man tänka sig
jag har igensvetsad blindtarm och drevat den till 13/52 ifrån 12/65 orginal. det sitter också på några storlekar större munstycke men jag vet inte exakt. med gps så gör moppeden exakt 70 och har någon gång kommit upp i 72
ateland skrev:jag har igensvetsad blindtarm och drevat den till 13/52 ifrån 12/65 orginal. det sitter också på några storlekar större munstycke men jag vet inte exakt. med gps så gör moppeden exakt 70 och har någon gång kommit upp i 72
ateland skrev:jag har igensvetsad blindtarm och drevat den till 13/52 ifrån 12/65 orginal. det sitter också på några storlekar större munstycke men jag vet inte exakt. med gps så gör moppeden exakt 70 och har någon gång kommit upp i 72
jag hade inte kapat blindtarmen om jag var du, för då mister du chansen att göra den original när du säljer den sen vilket man oftast vill kunna göra. så mitt råd är att köpa till exempel ett metrakit thrower och en ostrypt cdi istället, då du kommer få bra mer effekt och kan göra den original sen igen
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
DerbiKoffe skrev:jag hade inte kapat blindtarmen om jag var du, för då mister du chansen att göra den original när du säljer den sen vilket man oftast vill kunna göra. så mitt råd är att köpa till exempel ett metrakit thrower och en ostrypt cdi istället, då du kommer få bra mer effekt och kan göra den original sen igen
Men det är väl bara att svetsa på blindröret igen sen?
Om jag köper Metra kit låter den så sjukt mycket...
DerbiKoffe skrev:jag hade inte kapat blindtarmen om jag var du, för då mister du chansen att göra den original när du säljer den sen vilket man oftast vill kunna göra. så mitt råd är att köpa till exempel ett metrakit thrower och en ostrypt cdi istället, då du kommer få bra mer effekt och kan göra den original sen igen
Metrakit låter inte mycket alls! Sen så blir det onödigt jobb att svetsa tillbaks den, kanske inte blir bra heller!
Metrakit låter inte mycket alls! Sen så blir det onödigt jobb att svetsa tillbaks den, kanske inte blir bra heller!
Har själv kört med metrakit ett par dagar förra sommaren och det var som att ha orginalrör utan ljuddämparen så jo det låter mycket. Om du inte tror mig sök youtube och kolla. Sen så är det inte svårare att svetsa dit blindtarmen igen än det var och ta bort den
linkann skrev:
Har själv kört med metrakit ett par dagar förra sommaren och det var som att ha orginalrör utan ljuddämparen så jo det låter mycket. Om du inte tror mig sök youtube och kolla. Sen så är det inte svårare att svetsa dit blindtarmen igen än det var och ta bort den
Nybliven moppepojk... smh
Finns ingen hypermoped i världen (byggd av en smart människa) som låter mer än nåt fordon utan ljuddämpare, du vet ju verkligen inte vad du pratar om! Du satte ditt MK rör fel på nåt sätt
linkann skrev:
Rangad skrev:
Nybliven moppepojk... smh
Finns ingen hypermoped i världen (byggd av en smart människa) som låter mer än nåt fordon utan ljuddämpare, du vet ju verkligen inte vad du pratar om! Du satte ditt MK rör fel på nåt sätt
'
Well, 2år sedan var det jag köpte mopeden och visst jag är ej proffs men jag kan intyga att rörjäveln satt på rätt sätt.. missar man hålet mellan mynning och rörkrök så ska man nog cykla.. alternativt vid mellanrör och ljuddämpare..