Sida 1 av 1

Beta går kasst (AM6) efter byte av tändplatta

Postat: 4 juni 2013, 08:17
av asti27
nu är det så att jag bytte till ducati tändsystem på min beta och den går bara på låga varv sen när man kommer upp i lite högre varv så misständer den som satan, går nu bara kasst i 50km/h innan bytet så gick den 100+ (dock utan lysen?)


setupen är:
70cc Airsal Racing
21mm Dellorto
Insug därefter.
TK Rör (lacada)
12/48 drev

Postat: 4 juni 2013, 09:39
av asti27
samt ska det vara långgängat eller kortgängat stift på den? glömt bort :oops:

Postat: 4 juni 2013, 10:06
av gileraN
asti27 skrev:samt ska det vara långgängat eller kortgängat stift på den? glömt bort :oops:
Ta lös å kolla? :roll:

Postat: 4 juni 2013, 11:17
av asti27
gileraN skrev:
asti27 skrev:samt ska det vara långgängat eller kortgängat stift på den? glömt bort :oops:
Ta lös å kolla? :roll:

men vet inte hur långt det ska vara för att räknas som långgängat?

Postat: 4 juni 2013, 11:53
av skogen_swe
asti27 skrev:
gileraN skrev:
asti27 skrev:samt ska det vara långgängat eller kortgängat stift på den? glömt bort :oops:
Ta lös å kolla? :roll:

men vet inte hur långt det ska vara för att räknas som långgängat?
du har lång gängat AM6 har alltid haft de :)

det är faktist bättre gnista om man kör utan att ha lamporna på vet inte varför ? kan ju bero på mer ström till tändspolen och cdibox?

gick den på en gång sämre med ducati tändningen?

Postat: 4 juni 2013, 11:55
av asti27
skogen_swe skrev:
asti27 skrev:
gileraN skrev: Ta lös å kolla? :roll:

men vet inte hur långt det ska vara för att räknas som långgängat?
du har lång gängat AM6 har alltid haft de :)

det är faktist bättre gnista om man kör utan att ha lamporna på vet inte varför ? kan ju bero på mer ström till tändspolen och cdibox?

gick den på en gång sämre med ducati tändningen?
den gick kanon på låga varv sen när man gasar så går den värdelöst istället.:O tack för hjälpen :)

Postat: 4 juni 2013, 14:21
av sam9707
Du ska ha br9es till dit arisal