öppet luftfilter slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
skogsväjarn
Elmoped

öppet luftfilter slider

Inlägg av skogsväjarn »

hej, har testat sätta en öppet luftfilter på min yamaha slider, det slutade med att moppen knappt kom fram på lågavarv och all kraft la av. Den som blöddrade på lågavarv men sedan när man kom upp i varv så gick det bra.
Efter att försökt fixa detta problem genom förgasar inställningar som aldrig blev bra så testade jag lägga tillbaka orginal luftburken och då fungerade den.
Så jag antar att jag fick för mycket luft med det öppna luftfiltret men det gick ändå inte att fixa via luftskruven.
Någon som har haft samma problem eller har en lösning på hur jag ska kunna köra med öppet luftfilter?

Setup när jag testade:

stage 6 pro replica
Dragen V-ring
4g vikter
Senast redigerad av skogsväjarn den 27 maj 2013, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Re: öppet luftfilter slider

Inlägg av rexzo »

skogsväjarn skrev:hej, har testat sätta en öppet luftfilter på min yamaha slider, det slutade med att moppen knappt kom fram på lågavarv och all kraft la av. Den som blöddrade på lågavarv men sedan när man kom upp i varv så gick det bra.
Efter att försökt fixa detta problem genom förgasar inställningar som aldrig blev bra så testade jag lägga tillbaka orginal luftburken och då fungerade den.
Så jag antar att jag fick för mycket luft med det öppna luftfiltret men det gick ändå inte att fixa via luftskruven.
Någon som har haft samma problem eller har en lösning på hur jag ska kunna köra med öppet luftfilter?
Större munstycke behövs :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
skogsväjarn
Elmoped

Inlägg av skogsväjarn »

har testat allt från 82 till 105, men inget verkade fungera, testade också med olika lågfarts munstycken men gav heller inget resultat
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

rekommenderar inte sportluftfilter till den setupen. Det drar bara mer bensin och ger ingen effekt :)
Fortitude

Bild
Iso97
Elmoped

Inlägg av Iso97 »

Har exakt samma fel på min slider, har proat med allt men har inte fått de att funka, sportluft är helt värdelöst! Kör med burken!
Bild
Skriv svar