Sida 1 av 1

hjälp v ring/variator vikter

Postat: 26 juni 2008, 16:56
av fax110
hej undrar om någon på denna bild kan se en v ring http://images.powersportsnetwork.com/fi ... 2_0021.gif
?

och nu till variator vikterna det är så att den går fint upp till 50 sen börjar den bara varva utan effekt asså den går fortfarande 50 om jag släpper till halv gas och om jag gasar igen så varvar den men fortfarande 50 blir det bättre om jag byter till mega lite tyngre vikter ?

Postat: 26 juni 2008, 17:21
av FUCKOS
Nr 23 är helt klart en variatorring, ta bort den så kommer variatorringen och ditt viktproblem vara borta!

Postat: 26 juni 2008, 23:52
av Folke33
Nr 26 är variatorhylsan. Den modellen har ingen variatorring utan hylsan får svarvas ner så den blir jämntjock hela vägen alt får du köpa en trimhylsa som ser exakt likadan ut som en nersvarvad originalhylsa. När du gjort det kommer moppen att "växla" o gå fortare.....

Postat: 27 juni 2008, 06:46
av Ishjee
Om du kollar på nr 26 så ser du att den går ut längst bak, det är den lilla ringen man kallar v-ring. Antingen svarvas den bort, eller så tar man bara bort den som en ring. Beror på moppe.

Postat: 27 juni 2008, 11:40
av kinamoppen
kan någon ta bort användaren FUCKOS han förstör stämningen här..

Postat: 27 juni 2008, 11:53
av nisse__nice
nr 26 är det å håller faktist med ``kinamoppen``

Postat: 27 juni 2008, 17:44
av fax110
tack för svaren allihopa och jag håller helt o hållet me radera
FUCKOS asså om nån tar honom seriöst går ju allt åt pipan

Postat: 27 juni 2008, 17:51
av mt5a_stunt
ja han ljuger om allt å säger fel grejer ingen ska tro på han :wink:

Postat: 28 juni 2008, 01:06
av fax110
men nu till alla er som svarat den där uppp höjningen på nr 26 men om ni tittar på nummer 23 ser ni att den går in ? äre inte därför den e större längst ut ?

Postat: 28 juni 2008, 16:01
av Sendarajder
ja men det med vikterna och sånt det kan vara att du har en cdi strypning för om det är så som du beskriver det så är det som när du har halv gas så går den i 50 sen när du lägger full gas går den i 50 men låter mer? då är det självklart en cdi stypning :wink:

Postat: 28 juni 2008, 16:36
av riejumannen
FUCKOS skrev:Nr 23 är helt klart en variatorring, ta bort den så kommer variatorringen och ditt viktproblem vara borta!
hur orkar du registrera dej på ett forum som du bara förstör stämningen på? gå å slicka röv på dina mnf polare istället...

Postat: 28 juni 2008, 16:40
av skogen_swe
du kan ju köpa nån trim varitor nån enkel grej som Hebo, metrakit nånting sånt :P så behöver man inte börja svarva ner o sånt så man kan spara lite original delar :D

Postat: 30 juni 2008, 21:31
av fax110
hyosungsf50 skrev:ja men det med vikterna och sånt det kan vara att du har en cdi strypning för om det är så som du beskriver det så är det som när du har halv gas så går den i 50 sen när du lägger full gas går den i 50 men låter mer? då är det självklart en cdi stypning :wink:
[quote="skogen_swe'']du kan ju köpa nån trim varitor nån enkel grej som Hebo, metrakit nånting sånt Razz så behöver man inte börja svarva ner o sånt så man kan spara lite original delar :wink:[/quote]

den låter inte mer utan jag kör i 50 på 6k varv säger vi sen gasar jag då rusar den till 8-9k varv utan att det går fortare

och så vill jag bara säga att det är en 4-hjuling och jag vet att den inte är strypt i cdin. och då passar nog inte en moppe variator heller xD..

men som jag sa om man titar på 23 ser det ut som att 26an ska in där! äre bara nåt ja tror för jag funderar på att plocka upp imorn vore ju gött
om min lilla 90cc 2takts atv gasreste xD den reser nästan nu

Postat: 7 juli 2008, 22:08
av fax110
hallå ingen som vet om det skulle få den att varva och samtidigt dra mer framåt om jag byter till lite tyngre vikter ?

Postat: 26 juli 2008, 15:10
av fax110
bump nån som tror den skulle varva lite mindre i slutet om jag byta variator vikter ?