Hejsan köpte en drd pro 06 igår och idag går den skit dåligt. Det ända jag har gjort med den är att jag har skrubbat bort all olja runt motorn med en tandborste och lite bensin och sedan sköljt bort med en högtryckstvätt.
Den var dålig i start idag men fick igång den efter ett litet tag och körde ca 3 km och då gick den bra, sen när jag stannade så började det igen.
Men igår gick den utan problem, vad kan vara felet?
Dra av med högtryckstvätt är bland de sämsta man kan göra på en moppe/mc.
Det är bara att börja leta efter felkällor. Låter ju som att det är förgasarrelaterat, du kanske lyckats få in vatten i förgasaren t.ex., eller spolat på någon jordpunkt eller något som vart dålig innan så den blivit sämre.
Torrt runt stiftet?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Dra av med högtryckstvätt är bland de sämsta man kan göra på en moppe/mc.
Det är bara att börja leta efter felkällor. Låter ju som att det är förgasarrelaterat, du kanske lyckats få in vatten i förgasaren t.ex., eller spolat på någon jordpunkt eller något som vart dålig innan så den blivit sämre.
Torrt runt stiftet?
Ofta de är dåligt å tvätta med högtryckstvätt?
De har jag alltid gjort...
det går utmärkt att tvätta med högtryck förutsatt att packningarna är bra och att du pluggat ige t.ex ljuddämparmynningen. Men om någon packning är dålig så kommer vatten in överallt i motorn och då äre kört Så förmodligen har du vatten nåstans, testa att ta loss förgasare och rengör och kolla om den går bättre då. Annars kan det vara vatten inne i själva systemet, och då äre knepigare ...
bensinskalle skrev:Dra av med högtryckstvätt är bland de sämsta man kan göra på en moppe/mc.
Torrt runt stiftet?
Ofta de är dåligt å tvätta med högtryckstvätt?
De har jag alltid gjort...
Sprutar man med högtryck så trycker man in vatten i hjullager och det är risk att få in vatten på massa spännande ställen, elektronik mm. Så jag avråder från att köra med mer tryck än vad man har i kranen
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Beror ju på vilket avstånd man står på, tvättar alltid med högtryck, man får bara tänka på att inte köra på blocket eller cdin och övrig elektronik för hårt (helst inte alls) enda jag brukar få är några droppar i röret så det ryker lite annars har min 04 nemas problemas med högtrycken. Men har du nu dragit rakt på cylinder, förgasare och det så blir det nog lite demontering för dig!