Shue !
Satte på min nya 80cc Athena på min KTM 65cc igår och första starten va den rapp som in i hela helvete i några sekunder sen va den slö. Så första jag gjorde va att skruva åt röret för det läckte ur rök men blev ej bättre sen plocka jag av stiftet och det var helt vitt och det kom rök ur topplocket ?!
Vad kan vara felet behöver hjälp !!!!
Bytte brån B8ES till BR9EIX btw !
Setup Beta KTM med 65cc cross motor
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
BetaKTM skrev:Shue !
Satte på min nya 80cc Athena på min KTM 65cc igår och första starten va den rapp som in i hela helvete i några sekunder sen va den slö. Så första jag gjorde va att skruva åt röret för det läckte ur rök men blev ej bättre sen plocka jag av stiftet och det var helt vitt och det kom rök ur topplocket ?!
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
Att tändstiftet är vitt betyder väll för litet munstycke
BetaKTM skrev:Shue !
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
Att tändstiftet är vitt betyder väll för litet munstycke
Men det va helt vitt och det kom rök ur topplocket som bara fan !
den får för lite bensin och när den har plötsligt börja gå slött betyder de att du har nästan fått motor haveri troligen har din kolv tagit lite stryk redan och cylinder om den har nicasil så äre illa
du behöver genast gå upp i munstycke 20-30 i alla fall om du inte vill förstöra den mer
låt den även gå på tomgång ett tag och gö några lätt varv när du lagt större munstycke så kanske den åter hämtar sig en aning vill inte skrämma dig men varit där själv