Problem med nya 80cc

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Problem med nya 80cc

Inlägg av BetaKTM »

Shue !
Satte på min nya 80cc Athena på min KTM 65cc igår och första starten va den rapp som in i hela helvete i några sekunder sen va den slö. Så första jag gjorde va att skruva åt röret för det läckte ur rök men blev ej bättre sen plocka jag av stiftet och det var helt vitt och det kom rök ur topplocket ?!
Vad kan vara felet behöver hjälp !!!!
Bytte brån B8ES till BR9EIX btw !
Setup Beta KTM med 65cc cross motor
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Har hört att man måste byta vevparti till 80cc > och sen bör du kolla vad din kedja klarar av när du fixat felet.
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: Problem med nya 80cc

Inlägg av Pulze »

BetaKTM skrev:Shue !
Satte på min nya 80cc Athena på min KTM 65cc igår och första starten va den rapp som in i hela helvete i några sekunder sen va den slö. Så första jag gjorde va att skruva åt röret för det läckte ur rök men blev ej bättre sen plocka jag av stiftet och det var helt vitt och det kom rök ur topplocket ?!
Vad kan vara felet behöver hjälp !!!!
Bytte brån B8ES till BR9EIX btw !
Setup Beta KTM med 65cc cross motor
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
Att tändstiftet är vitt betyder väll för litet munstycke
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Inlägg av BetaKTM »

DerbiAndreas skrev:Har hört att man måste byta vevparti till 80cc > och sen bör du kolla vad din kedja klarar av när du fixat felet.
Okej men det tror jag inte för har 65cc cross motor så tror den pallar det :)
Köpte trimmet på 24mx :)
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Re: Problem med nya 80cc

Inlägg av BetaKTM »

Pulze skrev:
BetaKTM skrev:Shue !
Satte på min nya 80cc Athena på min KTM 65cc igår och första starten va den rapp som in i hela helvete i några sekunder sen va den slö. Så första jag gjorde va att skruva åt röret för det läckte ur rök men blev ej bättre sen plocka jag av stiftet och det var helt vitt och det kom rök ur topplocket ?!
Vad kan vara felet behöver hjälp !!!!
Bytte brån B8ES till BR9EIX btw !
Setup Beta KTM med 65cc cross motor
Big bore 80cc
Tk gp 80cc
24mm mikuni
Att tändstiftet är vitt betyder väll för litet munstycke
Men det va helt vitt och det kom rök ur topplocket som bara fan !
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

den får för lite bensin och när den har plötsligt börja gå slött betyder de att du har nästan fått motor haveri troligen har din kolv tagit lite stryk redan och cylinder om den har nicasil så äre illa

du behöver genast gå upp i munstycke 20-30 i alla fall om du inte vill förstöra den mer :roll:

låt den även gå på tomgång ett tag och gö några lätt varv när du lagt större munstycke så kanske den åter hämtar sig en aning vill inte skrämma dig men varit där själv :shock:
HyperOlsson
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 december 2012, 17:47

Inlägg av HyperOlsson »

Går för tunnt! höj munstycke ca 20 storlekar stiftet ska vara Obojbrunt :)
HyperOlsson
Skriv svar