Finns det nåt annat sätt där problemet kan finnas ?
Annars måste jag vänta tills tändspolen kommer från danmark

BTW någon som säljer en tändning till stalker kanske ?
Då lär det troligtvis inte vara tändspolen. Kolla så du har riktig gnista... Har du det , så ser du över förgasaren , rengör o blåser ur o samma sak med luftfiltret.Johanssons skrev:Oops lite dålig beskrivning där.
Det jag menar med att den är paj är att den startar (ibland) men när den startar så går den inte framåt när jag gasar.
Vid gas står den bara stilla och bluddrar.
//Stefan J
Jag har gnista (ibland) när den har stått ett tag, men när den är varm så får jag gnista hela tiden. Men det största problemet är inte att den är svårstartad utan att den inte går framåt när jag gasar. Kan det fortfarande vara tändspolen som är problemet ?Folke33 skrev:Då lär det troligtvis inte vara tändspolen. Kolla så du har riktig gnista... Har du det , så ser du över förgasaren , rengör o blåser ur o samma sak med luftfiltret.Johanssons skrev:Oops lite dålig beskrivning där.
Det jag menar med att den är paj är att den startar (ibland) men när den startar så går den inte framåt när jag gasar.
//Stefan J
Kolla även kablarna TILL tändspolen , så de sitter som de ska , inte är skadade eller dylikt....
Hur har du fått för dig att det är tändspolen?Johanssons skrev:Jag har gnista (ibland) när den har stått ett tag, men när den är varm så får jag gnista hela tiden. Men det största problemet är inte att den är svårstartad utan att den inte går framåt när jag gasar. Kan det fortfarande vara tändspolen som är problemet ?Folke33 skrev:Då lär det troligtvis inte vara tändspolen. Kolla så du har riktig gnista... Har du det , så ser du över förgasaren , rengör o blåser ur o samma sak med luftfiltret.Johanssons skrev:Oops lite dålig beskrivning där.
//Stefan J
Kolla även kablarna TILL tändspolen , så de sitter som de ska , inte är skadade eller dylikt....
// Stefan J
Jag förstår inte, varför har du hakat upp dig på tändspolen?Johanssons skrev:Tändspolen vet jag att det är något fel på, eftersom gnistan ges bara vid vissa mellanrum. men nu är det inte det som är problemet.
Du har en poäng där, jag har kollat i variatorn men allt ser ut att sitta som det ska, ska kolla det lite nogrannare och sen ska jag rengöra förgasaren och luftfiltrer och sen får vi se.
Funkar ej detta blir det en ny tändspole.
Det var ett tag sen jag testade moppen , för den står hemma hos en kompis för att jag inte kunnde köra hem den.
Men jag tror att motorn inte varvar för så fort jag släpper gasen så dör moppen,fast när jag håller full gas så låter det ju lite
hmm.....måste verkligen ta tag i detta nu för min aerox håller på att bli tråkig.
//Stefan J