Sida 1 av 1
Derbi Senda setup för stunt
Postat: 26 maj 2013, 08:12
av Alyzzzer
Jag vet att jag har gjort många trådar nu men de e därför att jag vill ha svar innan bytet...
Så min fråga är hur bra är Derbi att stunta med? Får man upp dem original? Vilken drevning ska jag jag sätta på för axx osv:)
Postat: 26 maj 2013, 09:43
av derbeyy
kör på 70cc och gianelli vetja

13/53 har jag och jag får upp den hur lätt som helst på 1an och 2an
Postat: 26 maj 2013, 10:07
av Alyzzzer
Ska dock köra org förutom annan drevning men e de forfarande lätt att få upp den?:)
Postat: 26 maj 2013, 10:16
av LaSlidur
Alyzzzer skrev:Ska dock köra org förutom annan drevning men e de forfarande lätt att få upp den?:)
om du inte ska trimma är nog att stunta med crossmoppe inget för dig
Postat: 26 maj 2013, 10:22
av suzukiwheelier
Får upp min orginala Senda i 6:an orginal utan kopplinh så nog går de upp

har prövat 13/53 å strypt och får ändå upp den i sexan å kan cirkla hur bra som helst så nog går det
Postat: 26 maj 2013, 10:46
av ollebolle15
det går nog att få upp den på 1:an iaf, om du ska köra orginal, men skulle rekommendera att du åtminstonde pluggar ur röret
jag kör med min Rieju drac med bara effekt rör och det går hur bra som helst att få upp den på bakhjulet

Postat: 26 maj 2013, 10:50
av Alyzzzer
Ah okej ska dock köra trimmat på landet men vilken drevning ska jag a för stunt. Och viket rör ska jag ha för axx? Funkar gianelli 2t?

Postat: 26 maj 2013, 11:22
av ollebolle15
Alyzzzer skrev:Ah okej ska dock köra trimmat på landet men vilken drevning ska jag a för stunt. Och viket rör ska jag ha för axx? Funkar gianelli 2t?

Jag kör med 12/48
Det borde funka tycker jag!

Postat: 26 maj 2013, 12:04
av Womberg6
Annars är nog leovince v6 ganska bra, det är lågvarvigt!
Postat: 26 maj 2013, 13:27
av Alyzzzer
Okej, har tänt lite om thrower är ett bra rör för stunt e det de?:)
Postat: 26 maj 2013, 13:48
av DEA!!
thrower är ju ett bra val då det är lågvarvigt. Men det handlar inte om det, det handlar om din teknik.
Postat: 26 maj 2013, 13:50
av Alyzzzer
Ja de har du absolut rätt i men lite mer drag skulle ju inte sitta fel.

Postat: 26 maj 2013, 14:02
av suzukiwheelier
Gianelli funkar bra har själv just nu gianelli och 11/53 passar perfekt till circles och vanliga wheelies
Postat: 26 maj 2013, 16:00
av Alyzzzer
Okej ska nog köra 11/53 då men kan någon länka en kedja som passar till det? Och sen ska jag köpa ett lågvarvigt rör. Men vissa säger att mk thrower e bra vissa säger att de suger...:s tycker ni jag ska höja den också? De e denna btw
http://mobil.blocket.se/stockholm/Derbi ... 1.htm?ma=1
Postat: 26 maj 2013, 16:19
av suzukiwheelier
Lättare att köra på bakan med höjning, lågvarv är slöseri me pengar kör med ostrypt elr högvarv
Postat: 26 maj 2013, 18:44
av Alyzzzer
jaså? hm men vad tror ni toppen blir med 10/52 drevning och ett mk thrower rör samt hur tror ni axxet blir?
Postat: 26 maj 2013, 19:55
av Victorh
suzukiwheelier du har väl dennus gamla? Då har du inte gianelli 2t utom ginaellit som motsvarar arrow.
Själv tkr jag trimmrör är bara störande i ringar om du har 50cc, du kan inte ligga mot tomgången och göra ringar utom måste hela tiden vara på effekten.
Ostrypt och 10/11-60 drevning är nog bland de bästa jag prövat, imget problem att lyfta på 6:an bara du lär dig tekniken.
och suzukiwheelier det är en annan sak med puckel Derbi att stunta än nya så allt fungerar inte likadant på båda
Postat: 26 maj 2013, 19:57
av Alyzzzer
tack för svaret! köper 10/60 då och får se om jag hittar något urpluggat Derbi rör... men vad tror du toppen blir bara med drevingen och allt annat original och vad tror toppen blir med 10/60 drevning och urpluggat/thrower

Postat: 26 maj 2013, 20:15
av suzukiwheelier
Alyzzzer skrev:tack för svaret! köper 10/60 då och får se om jag hittar något urpluggat Derbi rör... men vad tror du toppen blir bara med drevingen och allt annat original och vad tror toppen blir med 10/60 drevning och urpluggat/thrower

Gör lite på 60km/h 11/60 rekommenderar jag inte åt en som inte cirklat förr, du kommer varva skiten ur han, har själv prövat 12/62 å man måste rätt så ofta i 2:an på cirklarna om du inte kan ta riktigt redigt småa, kör på urpluggat och 11/53 fungerar redit bra.
Victorh: nej har no de nya 2t
Enda skillnaden på puckeln och nya är att min.är förjävla tung och klumpigare, har prövat nyare med så vet no
Postat: 26 maj 2013, 21:45
av Alyzzzer
Funderar på 11/60 vad tror ni om de?
Postat: 27 maj 2013, 08:46
av Victorh
alltså om du kan cirkla varvar du ju inte ut ett skit... 10-65 går ju att cirkla lätt med fär du varvar ju inte ut då du är uppe i vinkeln....
edanså stiger puckel derbin lättare för deras fjädringar är mera studsande framme...
Postat: 27 maj 2013, 08:49
av Alyzzzer
Hm okej men ska ju börja lära mig få upp den och köra rakt så vad e bästa drevningen för det?:)
Postat: 27 maj 2013, 14:05
av suzukiwheelier
Victorh skrev:alltså om du kan cirkla varvar du ju inte ut ett skit... 10-65 går ju att cirkla lätt med fär du varvar ju inte ut då du är uppe i vinkeln....
edanså stiger puckel derbin lättare för deras fjädringar är mera studsande framme...
om du inte vill att cirklarna ska se förjävliga ut ska man varva
och står fortfarande fasst vid att 11/53 är bäst
Postat: 27 maj 2013, 14:12
av Fredd_e
ur pluggat original rör med 70cc är det bästa

och diskretaste

Postat: 27 maj 2013, 19:11
av Alyzzzer
Jag vill inte ha så mycket trim som 70cc men jg vill ha en drevning som inte gör över 52 fast med gött axx för hemma ska den gå lagligt men däremot på landet ska jag köra med effektrör.
Postat: 27 maj 2013, 20:49
av Alyzzzer
Ingen som har nåt bra tips?:/
Postat: 28 maj 2013, 06:52
av suzukiwheelier
Alyzzzer skrev:Ingen som har nåt bra tips?:/
Fila bort halva brickan å lägg på större bakdrev och mindre framdrev testa dig fram tills den går 52
Postat: 28 maj 2013, 08:51
av Alyzzzer
ah okej de ska jag köra men kör nog 11/55. och 11/55 mk thrower på landet:)