Derbi Senda, full gas hela tiden

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jorreone
Elmoped

Derbi Senda, full gas hela tiden

Inlägg av jorreone »

Hej! Har precis köpt en Derbi Senda som verkar ha stått ute över vintern, var därför svårstartad i början men med lite startgas gick det ganska snabbt att få igång den.

Men nu till min fråga, när den väl gick igång så går den upp på Max varv direkt, utan att jag gasar? Om man själv gasar händer inget, trots att man känner att gas vajern åker fram och tillbaka som den ska.

Vad kan vara fel?

Tacksam för snabba svar!

Mvh, jonas
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

tjuvluft, kolla runt insugsgummit
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

gilerahjärnan skrev:tjuvluft, kolla runt insugsgummit
Tittade och såg att slangen till luftburken inte sitter i själva luftburken, utan hänger typ löst. Är det detta som kan vara problemet? Alltså är det det som gör att det blir tjuvluft?
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

ja, sätt fast den
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
freeztyl3
Elmoped

Inlägg av freeztyl3 »

Nah är nog inte det som är felet, tjuluft tar den inte däriftån... kolla insugsgummit så det inte är några sprickor eller liknande, och kolla även trotteln och choken!
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

freeztyl3 skrev:Nah är nog inte det som är felet, tjuluft tar den inte däriftån... kolla insugsgummit så det inte är några sprickor eller liknande, och kolla även trotteln och choken!
Okej, tittade gummit och lustigt nog var det den enda gummibiten som såg helt ny ut :p

Trotteln får jag väll ta och kolla, men hastighetsvajern rör sig som den ska dock så borde inte vara det som är felet då väll?

Sen choken vet jag inte vad jag ska göra för att titta om det är den som är felet, men om man startar med choken på så går den inte upp i lika höga varv men ryker som fan :S

Tack för alla snabba svar btw, uppskattas! :D
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

jorreone skrev:
freeztyl3 skrev:Nah är nog inte det som är felet, tjuluft tar den inte däriftån... kolla insugsgummit så det inte är några sprickor eller liknande, och kolla även trotteln och choken!
Okej, tittade gummit och lustigt nog var det den enda gummibiten som såg helt ny ut :p

Trotteln får jag väll ta och kolla, men hastighetsvajern rör sig som den ska dock så borde inte vara det som är felet då väll?

Sen choken vet jag inte vad jag ska göra för att titta om det är den som är felet, men om man startar med choken på så går den inte upp i lika höga varv men ryker som fan :S

Rycker den blått eller vitt?
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

jorreone skrev:

Kolla om gaswiren sitter spänt någonstans / fastnat nånstans
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Skriv svar