CalleBarcks Yamaha Neos (Update 27/5)

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
CalleBarck
Elmoped

CalleBarcks Yamaha Neos (Update 27/5)

Inlägg av CalleBarck »

Tjenare! Nu är jag inne på mitt fjärde projekt och denna gång så blev det på en Neos 2003 som jag köpte för 3000kr av en polare.

Historia
Sålde Gileran för att jag blev klar med den och gick ungefär 2500kr i vinst på den. Sen ville jag igentligen köpa en aerox för jag haft en tidigare och var väldigt nöjd med den, men jag insåg att min budget inte räckte till att köpa en så då köpte jag det närmaste en aerox som jag kunde komma vilket blev en neos.

Projektet

Klart 8)
Kommer :D
Kanske :)

Fixa choken 8)
Byta styre 8)
Byta rör 8)
Byta bakdämpare 8)
Hårdare tryckfjäder 8)
Hårdare kopplingsfjädrar 8)
Nya innerkåpor :D
Tolva 8)
Polini Sport 70cc :)
Dellorto 17,5mm PHBN :)
Lacka kåpor :)
Polera saker :D
Nerox Framkåpa :)

Setup
Tecnigas Silent Pro
Org 50cc cylinder
Polini 70cc topp (org trasig gäga till tändstift)
NGK BR9ES Stift
Org 12mm Förgasare
Org koppling
Hebo competition plus variator
70 Huvudmunstycke
2,5/4,3g vikter
Gula kopplingsfjädrar
Org tryckfjäder

Styling
Stylepro kåpset Orange metallic
Biltema styre med Renthal kudde
Pegs
Biltema LED baklyse
durk bakdel
Svarta fälgar
Svart motorblock

Bilder

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Moppen såg inte riktigt ut så här när jag köpte den. Den hade ett rosa Hebo styre, den svarta org bakdämparen, ett athena rör och så var det andra handtag. Första updaten lär komma någon gång nästa vecka.

Update 27/5
Tjena, har nyss beställt hem lite små grejer.
Bild
Sen så har moppen börjat gå dåligt och inte velat gå alls när jag gasade. Efter några timmar i garaget lyckades jag hitta felet som var vakumslangen som spruckit jättelite så det knappt syntes. Sen fick jag ställa in luftskruven och nu går den bra igen. Jag har även köpt ett nytt batteri och kopplat in tutan och elstarten men det saknades några delar till elstarten så fick beställa dom.

Update 1/8
Nu kommer det börja hända något iallafall.
Bild

Eftersom att jag inte orkat fixa så mycket på moppen i sommar utan mest bara kört så ska jag nu rusta upp den lite inför försäljning.
Senast redigerad av CalleBarck den 2 augusti 2013, 00:05, redigerad totalt 7 gång.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Snygg. men det där knappen som det står "engine start" på, hoppas inte att det är så enkelt för tjuvar att starta och köra iväg :lol:
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

tacopaj skrev:Snygg. men det där knappen som det står "engine start" på, hoppas inte att det är så enkelt för tjuvar att starta och köra iväg :lol:
Tror det bara är en annan knapp för elstarten, och att nyckeln måste vara i för att den ska fungera :p
Användarens profilbild
CalleBarck
Elmoped

Inlägg av CalleBarck »

tacopaj skrev:Snygg. men det där knappen som det står "engine start" på, hoppas inte att det är så enkelt för tjuvar att starta och köra iväg :lol:
Det är ju knappen till elstarten :)
tobejas
Elmoped

Inlägg av tobejas »

CalleBarck skrev:
Det är ju knappen till elstarten :)
haha jag har en exakt likadan!
Kan gå
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Dom e kan bli riktigt coola neosarna. Har lite småskit liggandes till dom om du e sugen, typ komplett motor, dopplermembran o lite sånt du kan få allt för billigt bara dra iväg ett pm om du behöver något! Lycka till! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
CalleBarck
Elmoped

Inlägg av CalleBarck »

Update 1/8
Skriv svar