Övertala farsan till att dra pluggen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Övertala farsan till att dra pluggen?

Inlägg av DerbiAndreas »

Jag har läst lite och om man åker fast för att ha trimmat så blir det bara att man får vänta typ 6 månader så får man körkort och allt tbx ... Och 1200 böter men det är inga problem :D Min EU moped gör ca 65 nu med bara drevning men jag vill dra pluggen så att den gör ca 80-85. Morsan va på nån fest igår så det va bara jag och farsan hemma så jag snackade med han ett tag om det, jag har lovat att jag kommer köra lugnt och följa trafikreglerna(hastighets gränser) och köra lugnt när jag vet att det är vilt i närheten och att jag kan dra på när jag ser att allt är fritt och raksträcka. Men jag tog fram detta till pappa för jag sa att mina kompisar har trimrör och en ska köpa 80cc, en ska dreva, dra plugg, ta bort blindtarm, han sa bara att om jag ska försöka hänga med dom så blir det lätt att jag följer deras hastighet och att jag kommer ligga i 80 i kurvorna ............ Jag sa att jag inte kommer ligga 80 i kurvorna :roll: För just nu kör jag typ 55 i kurvor och lutar mig inte alls när det är blött... Då säger han bara att han är rädd om mig och han och mamma har gjort ett gemensamt beslut om att inte trimma mer... "Mamma va inte ens med på att dreva den" HUR FAN SKA JAG GÖRA FÖR ATT ÖVERTALA DOM?????? Min farsa går nog att övertala för jag sa att man får samma straff om mopeden går 70 som att den gör 90 så jag får inget mer skit från polisen .. "Men vi är rädda om dig"
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Anledningen till varför dem inte vill att du ska trimma är väl att dem som du sa är rädda om dig , vill inte att du ska åka fast o vänta med körkortet osv

Men vill du trimma säg typ att kompisarna alltid får vänta in dig då dem drar ifrån dig eller nånting
Säg till mamma din som du sa till din pappa, att det är samma böteslapp om den går 90 som den går i 70 :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

Arkstar skrev:Anledningen till varför dem inte vill att du ska trimma är väl att dem som du sa är rädda om dig , vill inte att du ska åka fast o vänta med körkortet osv

Men vill du trimma säg typ att kompisarna alltid får vänta in dig då dem drar ifrån dig eller nånting
Säg till mamma din som du sa till din pappa, att det är samma böteslapp om den går 90 som den går i 70 :)
Men det är bara jag som har körkort än så länge :roll: Så jag har aldrig kört med dom
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

DerbiAndreas skrev:
Arkstar skrev:Anledningen till varför dem inte vill att du ska trimma är väl att dem som du sa är rädda om dig , vill inte att du ska åka fast o vänta med körkortet osv

Men det är bara jag som har körkort än så länge :roll: Så jag har aldrig kört med dom
Oj då.. haha
Själv fick inte jag heller trimma i början sen började allt med ett effektrör och sen blir det som alltid.. man skaffar mer.. nu har jag 70cc osv
Till slut sa pappa '' Du får trimma, men kör så lugnt du kan och följ reglerna så ofta du kan, ser du polisen och om du har chansen så dra iväg! '' Han sa väl så att han själv vet hur kul det va o trimma och mecka med mopeder.

Så kanske du kan säga typ att han ska se det hur han tyckte hur det var med mopeder? och nu ska han försöka se det ur din syn :)

Tror också att du inte får trimma för att åker du fast så kan nån av dina föräldrars körkort bli tagen om moppen står på nån av dina föräldrar.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

Arkstar skrev:
DerbiAndreas skrev:

Oj då.. haha
Själv fick inte jag heller trimma i början sen började allt med ett effektrör och sen blir det som alltid.. man skaffar mer.. nu har jag 70cc osv
Till slut sa pappa '' Du får trimma, men kör så lugnt du kan och följ reglerna så ofta du kan, ser du polisen och om du har chansen så dra iväg! '' Han sa väl så att han själv vet hur kul det va o trimma och mecka med mopeder.

Så kanske du kan säga typ att han ska se det hur han tyckte hur det var med mopeder? och nu ska han försöka se det ur din syn :)

Tror också att du inte får trimma för att åker du fast så kan nån av dina föräldrars körkort bli tagen om moppen står på nån av dina föräldrar.
Mycket bra tips :) Igår kväll sa han även: Andreas... Du har haft körkort i typ 1 och en halv månad och du vill redan köra i 80... Jag sa aah men se hur långt jag har kört ... typ 60 mil, han va bara tyst... Jag sa: Asså typ i början av sommarlovet då? Då har jag ju kört en hel del. Det där med deras körkort har jag inte sagt än :D Och dom vet inte om det heller. Men jag ska säga det när/om vi har dragit pluggen och att om vi säger att du inte visste det så är det lugnt :o
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gör som jag trimma i smyg och stå för dina egna handlingar!

så länge du kör 50 när han ser och vet så tror jag knappast han skulle bli sur, det dem inte vet skadar dem inte :) tänk på bara att han lär bli jävligt sur om du blir stannad
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Jag får väl agera moralkärring. Jag tycker att du ska lyssna på din farsa. Antar att du inte har betalat moppe, körkort, försäkring osv.
Annars för du väl göra som David sa, trimma i smyg.
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

Jag trimmar i smyg, fast det är tufft asså. Jag brukar få det om jag vill ha det för farsan så jag har aldrig behövt nån hög veckopeng och jag kommer inte få det :P det är sketbra att man kan beställa från twostroke utan kort! Lite svårt med hundra kronor i veckan doc...får mest köpa begagnat om det är nåt trimm :(
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Skriv svar