Kall aerox dör efter 2 sek på elstarten

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
MOSTWANTED
Elmoped

Kall aerox dör efter 2 sek på elstarten

Inlägg av MOSTWANTED »

Hej!

(Jag har läst felsökningstråden och sökt på forumet men hittar inte exakt mitt problem. Hänvisa gärna till en anna tråd som har detta problem)

Har inhandlat en aerox 09 som går riktigt fint. Det enda problemet är när jag ska starta den kall, till exempel första gången för dagen. När jag startar på elstarten går motorn igång, men sedan (även om jag inte gasar) går effekten snabbt ned och sedan dör den. Efter det måste jag kicka säkert 20 gångar innan den går igång. När den väl är varm funkar den klockrent på elstarten.

Vad kan vara problemet? Jag tror batteriet är OK eftersom blinkers, tuta m.m. fungerar på tändningen men kanske är det ändå för svagt? Kan det ha att göra med luftfiltret? Munstycke? Jag inte inte så rutinerad på aeroxar så vet inte ännu vad man bör kolla så skulle jättegärna få svar! :lol:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

För lite bensin när den är kall, har du choke på denna? Eller är det automatchoke? Kolla över den isåfall.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
MOSTWANTED
Elmoped

Inlägg av MOSTWANTED »

CaToXXo skrev:För lite bensin när den är kall, har du choke på denna? Eller är det automatchoke? Kolla över den isåfall.
Är väl automatchoke på den. Menar du att den fastnat i ett läge? Ska kollas över måste bara se hur man gör
Skriv svar