Sida 1 av 2
Derbi drd ltd 08
Postat: 25 juni 2008, 20:26
av deeerbiii
Shaa,,, var i hellvete finns pluggen på Derbi drd ltd 08! vissa seger att det inte finns på den

Postat: 25 juni 2008, 20:38
av bensinskalle
de ska finnas. Lossa avgassystemet och titta i mynningen på kröken så ser du om den finns eller ej
Postat: 25 juni 2008, 20:42
av deeerbiii
tog loss det idag,,lr försökte men det satt som faan så det fick va

Postat: 25 juni 2008, 20:43
av bensinskalle
hehe ok

men somsagt den ska finnas där. Tror inte -08:erna är något undantag

Postat: 25 juni 2008, 20:44
av Yamaha125
då får du borra bort den

Postat: 25 juni 2008, 20:58
av deeerbiii
borra bort pluggen?????
Postat: 25 juni 2008, 21:57
av Busungen1221
deeerbiii skrev:borra bort pluggen?????
NEJ gör inte deT!
Jag gjorde det och var osmart men den går så jävla dåligt urpluggat.
Skaffa gianelli eller liknande istället. Avstryp luftburken/förgasaren och sen på med 95 munstycke och 13/53 drevning
Postat: 25 juni 2008, 22:10
av Svansson
hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!
Postat: 25 juni 2008, 22:26
av Busungen1221
Svansson skrev:hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!
ca 20 strl för effekt
Postat: 26 juni 2008, 01:08
av jonas^
asså, skruva loss alla skruva som håller fast röret så drar du ut det bara, busenkelt:D
Postat: 26 juni 2008, 20:10
av deeerbiii
jag ska inte köpa nått tilll den utan ta bort pluggem bara...va kommer den att gå i typ???
Postat: 26 juni 2008, 20:13
av Batman
med bara borttagen plugg? runt 65
Postat: 26 juni 2008, 20:15
av FUCKOS
Den finns i variatorn!
Specialversion vettu så den har en variator, precis under cylindern så finns variatorn. Ner i den sen ser du en strypning där i. Den är formad som en smurf ungefär!
Postat: 26 juni 2008, 20:15
av Batman
FUCKOS skrev:Den finns i variatorn!
Specialversion vettu så den har en variator, precis under cylindern så finns variatorn. Ner i den sen ser du en strypning där i. Den är formad som en smurf ungefär!
Att du orkar skita ner varje tråd?
Postat: 26 juni 2008, 20:17
av FUCKOS
Batman skrev:FUCKOS skrev:Den finns i variatorn!
Specialversion vettu så den har en variator, precis under cylindern så finns variatorn. Ner i den sen ser du en strypning där i. Den är formad som en smurf ungefär!
Att du orkar skita ner varje tråd?
Tid är pengar... Och jag har inte bråttom.
Postat: 26 juni 2008, 20:34
av deeerbiii
haha fattar inte ett skit...förklara så att JAG fattar

hehhe
Postat: 26 juni 2008, 20:38
av Batman
Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
Postat: 26 juni 2008, 20:40
av deeerbiii
Batman skrev:Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
okeeymen om jag tar bort pluggen å jag vill sätta till baks den e det bara att göra det då?? å va faan va det med variatorn??

Postat: 26 juni 2008, 20:43
av Batman
deeerbiii skrev:Batman skrev:Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
okeeymen om jag tar bort pluggen å jag vill sätta till baks den e det bara att göra det då?? å va faan va det med variatorn??

Det finns ingen variator på crossmopeder

bara på scootrar. Du kan göra en egen plugg och svetsa dit om du vill , med 10mm hål i så går den orginal om jag minns rätt på storleken. Men mät innan du borrar upp den.
Postat: 26 juni 2008, 20:45
av deeerbiii
Batman skrev:deeerbiii skrev:Batman skrev:Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
okeeymen om jag tar bort pluggen å jag vill sätta till baks den e det bara att göra det då?? å va faan va det med variatorn??

Det finns ingen variator på crossmopeder

bara på scootrar. Du kan göra en egen plugg och svetsa dit om du vill , med 10mm hål i så går den orginal om jag minns rätt på storleken. Men mät innan du borrar upp den.
palla göra en egen plugg

moste jag svetsa av pluggen som e i?
Postat: 26 juni 2008, 21:24
av Batman
Du får borra upp den
Postat: 26 juni 2008, 21:55
av mt5a_stunt
köp efektrör på blocket istälet för att förstöra orginal röret
Postat: 27 juni 2008, 00:15
av felix123
håller med mt5
plus så går den lite bättre
Postat: 27 juni 2008, 06:50
av deeerbiii
men om ni tittar lite så har jag skrivit typ 200 0000 ggr att jag INTE ska köpa något!
Postat: 27 juni 2008, 19:00
av deeerbiii
borra pluggen till 15mm,pröva den gick bra å sen pröva jag den nån timme senare så när jag varvar den så går det inte utan den hackar,går typ bara i 42-43???va faan e de!!!
Postat: 27 juni 2008, 19:56
av Henry
deeerbiii skrev:borra pluggen till 15mm,pröva den gick bra å sen pröva jag den nån timme senare så när jag varvar den så går det inte utan den hackar,går typ bara i 42-43???va faan e de!!!
Bytt munstycke?
Postat: 28 juni 2008, 09:34
av deeerbiii
munstycke kam de vell faan inte va..borra bara till 15????????
Postat: 28 juni 2008, 11:43
av eriksson2k
Munstycke, eller cdi som stryper moppen
Postat: 29 juni 2008, 12:45
av Beckman
jonas^ skrev:asså, skruva loss alla skruva som håller fast röret så drar du ut det bara, busenkelt:D
Det är ihopsvetsat
Postat: 30 juni 2008, 17:39
av deeerbiii
när jag väl lyckas att toppa den så håller den den hastigheten hela tiden och om jag bromsar in och ska toppa den igen så går det ibland, kan det va så att den får för lite bensin oxå lr?
Postat: 30 juni 2008, 17:54
av Moddad
För litet munstycke = för lite bensin. Ja det kan vara så ja.
Postat: 30 juni 2008, 18:21
av Martinsson
För att dra blindtarmen behöver du en TIG svets

röret är i rostfritt

Postat: 2 juli 2008, 16:27
av skomars
hur hårt började det gååå???
Postat: 2 juli 2008, 21:44
av Saaand
Svansson skrev:hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!
du behöver en ostrypt cdi också

Postat: 2 juli 2008, 21:44
av meanzick
eriksson2k skrev:Munstycke, eller cdi som stryper moppen
hans cdi börjar väll inte helt plötsligt strypa ner den till 42 ?