så jag har en dellorto 12mm förgasare som har ett fast lågfartsmunstycke, samma sak med choken.. men däremot när jag testade byta munstycke från 62 till 72 men sedan så startade den inte, jag testade blåsa ur den med tryckluft och allt men den startade inte.. så jag bytte tillbaka till original munstycket (62) och testade starta den och det funkade!
nu till problemet, när jag fick igång den så märkte jag att ett sorts ihåligt metall rör med 3 hål i på 2 olika sidor, låg på marken. sedan så såg jag att det inte var något innanför där huvudmunstycket skulle sitta så jag testade trycka in röret där och det passade, sedan satt jag dit munstycket strl 72 men den startade inte..
när jag sedan tog bort munstycket och tog ut röret så såg jag att dedär små hålen var emot en förgasar sida och inte riktat mot insuget.. men röret är ju ändå ihåligt rakt igenom så jag tycker att de inte ska vara någon skillnad!
röret är ju bara innanför huvudmunstycket pelaren och inte uppe vid trotteln..
är det någon som vet om den behövs och varför moppen inte går med munstycke strl 72 eller något mer angående det här?
OBS! den har inte heller någon tomgång än fast tomgångskruven är helt inskruvad.. nån som vet varför?
Setup:
urpluggat original rör (samt igen svetsat katalysator och blindrör),
rätt inställd luftskruv (1 varv ut),
variatorvikter, 3st 4.2 grams, 3st 5.5 grams,
ingen V-ring,
utbytt koppling (vet dock inte vad det är för någon)
den går drygt 85 (93 på mätarn) och hade inget problem med axxet!
det kan hända att det är gjort något annat på den från någon tidigare ägare tackvare att det har varit 6 ägare innan mig.. :/