Tjuvkoppla Snake Furious

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Freddsteer
Elmoped

Tjuvkoppla Snake Furious

Inlägg av Freddsteer »

Tjenare min snake furious 07 blev stulen för några dagar sedan, hittade moppen någon timma senare i en skog i närheten av min skola. Då var ju såklart styrlåset knäckt och de hade försökt tjuvkoppla den genom att, dra bort framkåpan och tvinna ihop kablarna, men de hade inte lyckats så de slängde den, nu har jag köpt nya säkringar eftersom de var brända.

Nu till frågan, hur ska jag tvinnga ihop kablarna för att kunna starta den?
Tack på förhand!
Jag har 2 röda 1vit 1 svart och 1grön kabel :)
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH

Inlägg av Jakzu »

Tror inte att du kommer få svar på detta. Det kan ju lika gärna vara du som har snott den...
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

tror att han vill laga kablarna för att starta med nyckel igen.

leta efter elschema på internet eller fråga hos en återförsäljare är nog lättaste sättet.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Jakzu skrev:Tror inte att du kommer få svar på detta. Det kan ju lika gärna vara du som har snott den...
TSR detektiven ;)
Freddsteer
Elmoped

Inlägg av Freddsteer »

Nee jag vet, det är det som är nackdelen eftersom ni inte kan veta om den är min eller inte... :/
Freddsteer
Elmoped

Inlägg av Freddsteer »

Men jag vettefan vad återförsäljaren heter haha har letat på peugeotcenter osv men det är bara bilar :/
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Freddsteer skrev:Nee jag vet, det är det som är nackdelen eftersom ni inte kan veta om den är min eller inte... :/
Om du har papper på den eller vem den nu är registerad på så är det väl möjligt att den är din ^^

Men tror faktiskt inte att du får svar då man inte får prata om tjuvkopplingar etc..
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Freddsteer
Elmoped

Inlägg av Freddsteer »

Men är det npgon som vet om det är ngn mer säkring som kan ha gått osv? har bara bytt den som sitter nere vid batteriet :)
Freddsteer
Elmoped

Inlägg av Freddsteer »

Arkstar skrev:
Freddsteer skrev:Nee jag vet, det är det som är nackdelen eftersom ni inte kan veta om den är min eller inte... :/
Om du har papper på den eller vem den nu är registerad på så är det väl möjligt att den är din ^^

Men tror faktiskt inte att du får svar då man inte får prata om tjuvkopplingar etc..
Jag de e klart jag har papper på den jag vet ju att den inte är snodd så liksom.. men jag orkar inte lägga ut bilder på ägabevis för att övertyga folk att de inte e stulen, vill ba kunna köra liksom!
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

Freddsteer skrev:
Arkstar skrev:

Jag de e klart jag har papper på den jag vet ju att den inte är snodd så liksom.. men jag orkar inte lägga ut bilder på ägabevis för att övertyga folk att de inte e stulen, vill ba kunna köra liksom!

seems legit :lol:
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

Låter som att den är stulen.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

om dom nu är klippta så ska det väl bara vara att lägga ihop kablarna från tändningslåset med dom lösa kablarna från kabelstammen, färg på färg bara, eller?
nicklasson97
Elmoped

Inlägg av nicklasson97 »

Den är inte stulen.
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

nicklasson97 skrev:Den är inte stulen.
Bevisa det då.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Jakzu skrev:
Bevisa det då.
sluta dryga, han kan lika gärna lägga upp en bild på fejkpapper och en nyckel som inte e hans.. Men om kablarna är klippta så är det väll bara att löda fast dom i andra ändarna?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

Jakzu skrev:
Bevisa det då.
Är du dum i huvet eller?
Den är inte stulen, hjälp grabben! Om du ska kommentera så hjälp han annars håll bara käften!
Användarens profilbild
Jakzu

Inlägg av Jakzu »

Persson97 skrev:
Jakzu skrev:
Bevisa det då.
sluta dryga, han kan lika gärna lägga upp en bild på fejkpapper och en nyckel som inte e hans.. Men om kablarna är klippta så är det väll bara att löda fast dom i andra ändarna?
Tycker bara att det inte känns rätt att hjälpa någon att sno något. Jag säger inte att den är stulen, men det känns enligt mig som det.
Landsten
Elmoped

Inlägg av Landsten »

Jakzu skrev:
Persson97 skrev:
Jakzu skrev: Bevisa det då.
Tycker bara att det inte känns rätt att hjälpa någon att sno något. Jag säger inte att den är stulen, men det känns enligt mig som det.
Men om de nu känns så, sluta skriv på tråden då, för eftersom han frågade om hur man gör vill han nog inte höra att den är stulen för de är den ej ;)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Tråden har spårat låser!

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Låst