Till det sista hur vet jag att inte själva orginalveven är sönder? känner man efter glapp då med eller hur vet man de?
aa vet att det ska vara ett litet glapp åt sidorna men det känns inte glapp upp och ner heller och det går inte trögt heller,men när jag hade moppen påslagen så vibrerade hela moppen och det kändes som kolven slog i topplocket fast den inte gjorde det så det är nog lagrena som är sönder ändå då,har redan börjat på riva motorn så jag får väl reda på dom kommande dagarna vad det är som är sönderPersson97 skrev:Om din orginal vev glappar lite grann i sidled så är det absolut ingen fara, däremot upp och ner så är den skrot.
okej kanske blir ny köp av denna vev då men är du säker på att det verkligen passar ändå fast det är en annan gängning där längst ute än vad det är på orginalveven?david96 skrev:det är original slag, nej
aa ska försöka kolla igen om det är nå glapp upp och ner fast alla gånger jag har kännt om det är nå glapp upp och ner så har jag inte känt något glapp alls så veven är nog hel iallfall nu vi får väl se om veven är hel efter klyvningen av motorn och borttagning av ramlagerkallepalle skrev:om dina vevlager har gått så kan du lika gärna skrota veven då det är dyrare att lämna in den för lagerbyte, pressning och riktning.
har däremot ramlagrena gått så kan veven ha klarat sig. svårt att säga utan att kolla igenom den själv, går liskom inte förklara hur den får och inte får glappa på ett bra sätt