Tills detta tråkiga hände..
Jag körde och den gick precis som den skulle, sedan blev den helt plötsligt liite slöare, märkte det för att jag inte fick upp samma topphastighet som jag brukar. Men jag tänkte inte mer på det utan körde vidare.. den blev sämre väldigt fort och efter en kilometer gick den otroligt dåligt! jag stanna och den dog. Jag rulla igång mopeden och körde vidare, kunde då bara köra i ca 40 km/h så visste att något var knas.
Nu kommer jag till det pinsamma, oljan var helts slut, torrt i tanken. Jag ställde mopeden och gick dit efter skolan. Jag fyllde på med ny olja och efter ett par försök lyckades jag att rulla igång den, i början gick den bra några hundra meter och sedan tappa den effekt och blev slöare igen. den kunde tillslut inte stå på tumgång heller utan att jag gasade.. Jag har nog aldrig sagt så många svordomar.
Skrev till min bror och fråga om jag behöver ett nytt cylinderkit.
Han svara att Cylindern är "nicasil behandlad så det räcker nog med ny kolv bara.
Hur som helst vänder jag mig tilld enna sida och hoppas att någon orkade läsa detta och har tips och förslag.
ex. vad är sönder, vad kan man göra och priser bla bla..
Tack i förhand :3