hur har du gjort rent förgasaren? tryckluft är ett bra sätt att få ur skiten, annars, skruva ner förgasaren och lägg i diesel, ev. bensin (diesel bättre för att göra rent med) låt det ligga några timmar, gärna till dagen efter. sen blås rent skruva ihop och testa igen, ev. byta munstycken?Simon Johansson skrev:Köpt mig en yamaha dt50r ochh det började med att den 14mm dellorto förgasaren bara rinner över direkt när man sätter på bensinkranen... Det rinner ur både en nippel på vänstra sidan och ur de två hålen som går ut vid luftfiltret på förgasaren... Har plockat isär förgasaren 2gr och gjort ren men utan resultat... Idéer?
Och har satt på en gammal 12mm förgasare nu men då vill motorn bara gå på 2/5 av gasen och sen börjar den blöddra direkt och vill dö... Hur ska jag göra?
Exakt så jag gjort... Men munstycken gör ju inte att den rinner över?asti27 skrev:hur har du gjort rent förgasaren? tryckluft är ett bra sätt att få ur skiten, annars, skruva ner förgasaren och lägg i diesel, ev. bensin (diesel bättre för att göra rent med) låt det ligga några timmar, gärna till dagen efter. sen blås rent skruva ihop och testa igen, ev. byta munstycken?Simon Johansson skrev:Köpt mig en yamaha dt50r ochh det började med att den 14mm dellorto förgasaren bara rinner över direkt när man sätter på bensinkranen... Det rinner ur både en nippel på vänstra sidan och ur de två hålen som går ut vid luftfiltret på förgasaren... Har plockat isär förgasaren 2gr och gjort ren men utan resultat... Idéer?
Och har satt på en gammal 12mm förgasare nu men då vill motorn bara gå på 2/5 av gasen och sen börjar den blöddra direkt och vill dö... Hur ska jag göra?
Vad menar du med bensinskruven?... Japp en gammal dt50r med luftkyld motorTörnan skrev:har du skruvat in bensinskruven helt så att den inte flödar över? så vart det för mig på min scooter. har du en dt50r mellan 1990-2003? för dom på nyare är det väll 16mm?
Hittar bara ett helt sätt med flottörkuddar, nål och allt med... finns det inget med bara nålen?gilerahjärnan skrev:twostrokeSimon Johansson skrev:Har hitttat felet... -_- döm mig inte... flottörnålen var borta... måste ha trillat ur... att jag missade detMen vet nån vart man kan köpa bara en flottörnål till en 14mm dellorto förgasare?