Tror att du behöver typ detta.
110cc
Ny vev
förgasare
efektör
luftfilter osv...Inte billigt
Tror även att du måste porta blocket för att få på en sådan värsting cylinder. Dock är jag inte rätt person att fråga om scotrar. Men tror att den är något i den stilen du behöver Jag tycker att du ska nöja dig med typ 70cc och efekrör eller något sånt
Hej har nu bestämt mig för att köpa ett laser xpro rör, är det bra till original cylindern? hur fort kommer den gå, för på youtube axxar dem riktigt bra och toppar 85+ tacksam för svar
Gerel7 skrev:Hej har nu bestämt mig för att köpa ett laser xpro rör, är det bra till original cylindern? hur fort kommer den gå, för på youtube axxar dem riktigt bra och toppar 85+ tacksam för svar
Den kommer inte göra det! Max 75 eftersom röret är lågvarvigt.
Köp ett högvarvigt rör till att börja med, kommer inte kunna komma upp 85 men fortare med högvarvigt en det laser xpro. Sen kan du köpa 70cc och större förgasare.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Hej har då köpt ett tecnigas rör av kompisen högvarvat, visste dock inte vad det hette från utom tecnigas :S har också köpt ett luftfilter av honom fast det behöver man tydligen typ 90munstycke till och fick 85 av han -.-
vilka vikter skall man ha? original är 8grams
Gerel7 skrev:Hej har då köpt ett tecnigas rör av kompisen högvarvat, visste dock inte vad det hette från utom tecnigas :S har också köpt ett luftfilter av honom fast det behöver man tydligen typ 90munstycke till och fick 85 av han -.-
vilka vikter skall man ha? original är 8grams
Lättare en orginal, olika för olika motorer. Bara köpa en viktsats och testa sig fram, och luftfiltret gör ingen skillnad på din setup ändå. Kommer dra mer bensin och låta mer.
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Gerel7 skrev:Hej jag äger då en jetforce c-tech r-cup (förgasare).
Jag har tagit v-brickan så den kör lite fortare.
Men har tröttnat på det sega axxet.
jag skiter fullständigt i toppfart nu, men undrar vad
ska jag göra för att moppen ska stegra över när man drar fullgas från stillastående läge.
Tacksam för svar,
Ska du få moppen att lyfta på bakhjulet så fort du gasar. Då pratar du om värstingatrim. Men om du plockar bort allt vad som har med strypningar att göra först och främst så blir accet avsevärt bättre än tidigare. Sedan byta till lättare V-vikter och hårdare kopplingsfjädrar. Då blir det ännu bättre acc. Men fortfarande är du ljusår från att få moppen att lyfta på bahjulet när du gasar. Men ett hederligt gött acc skadar inte fast du inte kommer att köra på bakhjulet så vida du inte rycker och sliter i styret.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Gerel7 skrev:Hej jag äger då en jetforce c-tech r-cup (förgasare).
Jag har tagit v-brickan så den kör lite fortare.
Men har tröttnat på det sega axxet.
jag skiter fullständigt i toppfart nu, men undrar vad
ska jag göra för att moppen ska stegra över när man drar fullgas från stillastående läge.
Tacksam för svar,
Ska du få moppen att lyfta på bakhjulet så fort du gasar. Då pratar du om värstingatrim. Men om du plockar bort allt vad som har med strypningar att göra först och främst så blir accet avsevärt bättre än tidigare. Sedan byta till lättare V-vikter och hårdare kopplingsfjädrar. Då blir det ännu bättre acc. Men fortfarande är du ljusår från att få moppen att lyfta på bahjulet när du gasar. Men ett hederligt gött acc skadar inte fast du inte kommer att köra på bakhjulet så vida du inte rycker och sliter i styret.
Värsting trim behövs inte, min polare med portad dr70, zx och 21mm fögg har gasres i nedförsbacke
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!