Sida 1 av 2

Hjääääälp

Postat: 24 juni 2008, 18:25
av Tom_rrx
Tjooo, Jag har nyligen köpt ett nytt trimm rör ( turbokit underligande vet inte vad det heter) på min rrx och det blödrar som f*n när man ska varva upp den på 1an, det går helt enkelt inte samma sak på neutralen p.g.a blödret. :( Har 102 mm munstycke på och undrar om jag behöver större för att det ska gå att varva upp den till max på Neutralen eller 1an. 2an och uppåt är det inga problem med.
Jag vet inte vad det kan vara så jag behöver hjälp!! :cry: tycker det är så konstigt att det skulle vara munstyket när den kan varva ur utan att blödra på 2an och uppåt ?
HJÄLP!!
MVH // Tom

Postat: 24 juni 2008, 18:37
av Andreasmeee
hej!

köp sport luftfilter o 95 munstycke så fixar sig det

Postat: 24 juni 2008, 18:37
av abbe_beta
de låter som munstycket, skruva dän tänstiftet å kolla vilken färg de e så vet du om du skall byta upp lr ner i munstyckesstorlek

Postat: 24 juni 2008, 19:40
av volvo_adde
ja har 94 på min rrx och ja har också effektrör så byt till mindre

Postat: 24 juni 2008, 19:44
av JesperN
har du ostrypt cdibox?

Postat: 24 juni 2008, 20:05
av Tom_rrx
Tackaar :D ska testa på en gång, skriver igen om det inte funkar ! :P

Postat: 24 juni 2008, 20:11
av felix123
sa ju det tom ;)

Postat: 26 juni 2008, 18:03
av NiklasBlom
Jag har en liten fråga som inte riktigt har med detta att göra, men hitta ingen bra tråd. Kan man köpa nått litet gummi som man sätter mellan förgasaren och sportluftfiltret? Jag får nämnligen inte plats med något sådant pga min dämpare som sitter i vägen :O

Postat: 26 juni 2008, 19:35
av sKari'N
Dos salidos? Min kompis har det på en Rieju mrx pro 07a och han har 114 på sin. Funkar bra för honom.

mvh / Skarin

Postat: 26 juni 2008, 20:07
av FUCKOS
Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!

Postat: 26 juni 2008, 20:13
av hence
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
jo, eller hur.. hur bra går din moppe förresten? xD

Postat: 26 juni 2008, 20:18
av FUCKOS
hence skrev:
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
jo, eller hur.. hur bra går din moppe förresten? xD
Som en dröm

Postat: 27 juni 2008, 13:56
av MarcusAndersson
du har sakt i andra trådar att du inte har mopped hur ska du ha det ;)?

Postat: 27 juni 2008, 18:13
av Tom_rrx
assåååå, det gick bättre men någe fel är det :? om jag ställer frågan såhär, vad kan felet vara om moppen gick bra med orgrinal rör och 88 mustycke sen testa jag att byta till ett 100 ( fortfarande med orgrinal rör ) och det gick ju absolut inge bra så jag bytte tillbaka till 88 efter som den gick bra då och då böra den blödra som fan efter halva 3an och uppåt, har rengjort hela förgasaren i bensin och gjort rent luftfiltret.

aa det var det som hände före jag skaffa röret och resten har jag ju berättat men den är inte rapp om jag håller in koplingen och gasar fult och släpper så kommer den absolut inte upp så man kan ta sig en wheely och det har jag kunnat förut, så jag veti fan vad det kan vara för någe, värkar som det som hände inan trimmröret fortfarande är kvar och gör något så att moppen inte går rätt, så försök att svara på första frågan.

Snälla svara jag vill komma upp så man kan ta en wheely igen !!! :cry:
Tack på förhand !! / Tom

Postat: 27 juni 2008, 18:14
av Tom_rrx
och jag vet, jag stavar som en gris XD

Postat: 27 juni 2008, 22:23
av felix123
stackars tom kommer aldrig mer får köra på bakan XD

Re: Hjääääälp

Postat: 27 juni 2008, 22:27
av Pavek
Tom_rrx skrev:Tjooo, Jag har nyligen köpt ett nytt trimm rör ( turbokit underligande vet inte vad det heter) på min rrx och det blödrar som f*n när man ska varva upp den på 1an, det går helt enkelt inte samma sak på neutralen p.g.a blödret. :( Har 102 mm munstycke på och undrar om jag behöver större för att det ska gå att varva upp den till max på Neutralen eller 1an. 2an och uppåt är det inga problem med.
Jag vet inte vad det kan vara så jag behöver hjälp!! :cry: tycker det är så konstigt att det skulle vara munstyket när den kan varva ur utan att blödra på 2an och uppåt ?
HJÄLP!!
MVH // Tom
102mm munstycke låter liiiiiiiiittttttteeee väl stort :roll: :twisted:

Postat: 29 juni 2008, 15:25
av Tom_rrx
men vad är fel då :cry:

Postat: 29 juni 2008, 15:43
av Extreme16
tändstiftet? :P

Postat: 29 juni 2008, 15:47
av moppe galen
FUCKOS skrev:
hence skrev:
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
jo, eller hur.. hur bra går din moppe förresten? xD
Som en dröm
Som en mardröm menar du väl :?

Postat: 29 juni 2008, 18:09
av Tom_rrx
nopp, har bytt det

Postat: 29 juni 2008, 18:16
av luddemuregard
Du har för stort munstycke min polare har underliggande tk och han kör på 100 men sportluft går super ! Annars gör du så att du köper 28mm förgasare och ny cylinder vev lammeller ,rör och allt så ska den nog gåå bättre ;D

Postat: 29 juni 2008, 19:48
av mt5a_stunt
han kan ju köpa en cylinder av dig XD

Postat: 29 juni 2008, 20:54
av T-J
skruva ut luft skruven mopeden får för mycket bensin

+ tvätta rent filtret

Postat: 30 juni 2008, 18:46
av Tom_rrx
Luftfiltret har jag gjort rent, och jag har bara kört 300mil med cylindern, och att den börja dampa hände bara sådär, men har haft mina aningar om att det är någe i förgasaren som spökar, får köpa en ny och störra va jag tror :P

Postat: 30 juni 2008, 18:48
av Tom_rrx
+ att jag har sänkt mig till 95 och det segar fortfarande...

Postat: 30 juni 2008, 18:56
av bensinskalle
tjabba kan inte på rak arm säga felet men var sitter nålen nu?

Har du kollat så att inte flottören kärvar för då kan den ha svårt att hänga med när du varvar upp den fort.....

När motorn får lite mycke bensin brukar den bli slö ( blir så för mej iaf xP ), men de verkar ju inte vara problemet....

Postat: 30 juni 2008, 18:57
av bensinskalle
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
har du svarat seriöst på någon fråga en enda gång här på forumet?

Postat: 30 juni 2008, 18:58
av Moddad
bensinskalle skrev:
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
har du svarat seriöst på någon fråga en enda gång här på forumet?
Nej och jag tror inte han har någon som helst idé att börja med det. Han borde bli bannad on popular demand. Inb4 FUCKOS lame kommentar.

Postat: 30 juni 2008, 19:48
av Sendarn
bensinskalle skrev:tjabba kan inte på rak arm säga felet men var sitter nålen nu?

Har du kollat så att inte flottören kärvar för då kan den ha svårt att hänga med när du varvar upp den fort.....

När motorn får lite mycke bensin brukar den bli slö ( blir så för mej iaf xP ), men de verkar ju inte vara problemet....
DÄR sa du ngt som lät vettigt...kolla det!

Postat: 2 juli 2008, 00:19
av Silver_Devill
Men faan du måste se till att den får mer luft,,,,

Postat: 4 juli 2008, 14:01
av JippaRYZ
för jävlen tom_rrx, du ska prova 80-90mm munstyke.

Postat: 4 juli 2008, 14:23
av Ch-racer
Moddad skrev:
bensinskalle skrev:
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
men gör det på din och lägg ut film på youtube och visa att du har fel.
ne juste ja du hadde ju ingen moppe :oops:

Postat: 4 juli 2008, 16:20
av JippaRYZ
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
Detta är det mest efterblivna jag har hört. Om du inte har moped, Skaffa det inte FUCKOS, Det hade gått rent åt helvete.

Postat: 4 juli 2008, 16:20
av JippaRYZ
FUCKOS skrev:Ta bort munstycket helt, och även luftfiltret. Då får den hur mycket bensin som möjligt och hur mycket luft som möjligt = HYPER!
Detta är det mest efterblivna jag har hört. Om du inte har moped, Skaffa det inte FUCKOS, Det hade gått rent åt helvete.