vet inte mycket om dom. men jag tycker ju att valparna är de coolaste traktorerna! å andra sidan så tror jag att rovern är mer att åka i när man inte är i skogen?
vilken skulle ni ta om ni skulle köra i skogen, och varför?
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
landrovern skulle jag ha tagit, då den är MKT snyggare!!, bara och fixa till huven, sen har du en riktigt fet traktor!!, grejen med epa/a-traktor är väl att man vill ha uppmärksamhet och komplimanger osv, torr nog mer på rovern då
landrovern skulle jag ha tagit, då den är MKT snyggare!!, bara och fixa till huven, sen har du en riktigt fet traktor!!, grejen med epa/a-traktor är väl att man vill ha uppmärksamhet och komplimanger osv, torr nog mer på rovern då
derbigp1open-10 skrev:landrovern skulle jag ha tagit, då den är MKT snyggare!!, bara och fixa till huven, sen har du en riktigt fet traktor!!, grejen med epa/a-traktor är väl att man vill ha uppmärksamhet och komplimanger osv, torr nog mer på rovern då
Tänk dig en valp som en... Lowrider
Nejmen, jag ska ha den till att köra i geggamojja, kanske in till stan nångång. Så stora hjul med bra grepp ska jag ha.
Valpen är väl som att typ köra en buss?
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Kolla alla lager i framvagnen på Valpen för om de pajjar så är det 20.000kr rakt av, det är det viktigaste. Annars så satsa på Valpen, lätt fetast. Drar väl 1.8 L milen
Vixhall skrev:Kolla alla lager i framvagnen på Valpen för om de pajjar så är det 20.000kr rakt av, det är det viktigaste. Annars så satsa på Valpen, lätt fetast. Drar väl 1.8 L milen
K*k vad dyrt.
Fan jag kommer bli fattig :/ kanske köper dator istället -.-
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Vixhall skrev:Kolla alla lager i framvagnen på Valpen för om de pajjar så är det 20.000kr rakt av, det är det viktigaste. Annars så satsa på Valpen, lätt fetast. Drar väl 1.8 L milen
K*k vad dyrt.
Fan jag kommer bli fattig :/ kanske köper dator istället -.-
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Vixhall skrev:Kolla alla lager i framvagnen på Valpen för om de pajjar så är det 20.000kr rakt av, det är det viktigaste. Annars så satsa på Valpen, lätt fetast. Drar väl 1.8 L milen
K*k vad dyrt.
Fan jag kommer bli fattig :/ kanske köper dator istället -.-
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Jag förstår inte vad som är fördelarna med diesel?
Kan du förklara lite? :3
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Linusen skrev:
K*k vad dyrt.
Fan jag kommer bli fattig :/ kanske köper dator istället -.-
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Jag förstår inte vad som är fördelarna med diesel?
Kan du förklara lite? :3
diesel bilar drar mindre bensin och ska du ha dubbla lådor på en EPA som går på bensin så drar den väldigt mkt bensin om man jämför med en diesel epa
bensinskalle skrev:
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Jag förstår inte vad som är fördelarna med diesel?
Kan du förklara lite? :3
diesel bilar drar mindre bensin och ska du ha dubbla lådor på en EPA som går på bensin så drar den väldigt mkt bensin om man jämför med en diesel epa
helt rätt, en epa som går på diesel tar nämligen ingen bensin alls!
om jag inte är helt ute och cyklar så ska de väl ändå vara b18 i en valp original, inte b20?
till topic - köp inte valpen, du kommer ångra dig. en valp, eller ännu bättre en TGB 11 är väldigt roliga att ha och köra runt med i skogen, men det är verkligen inget jag skulle vilja åka med dagligen. dels slukar dom soppa, dels är vägljudet, motorbullret extremt högt och dels är fjädringen på vägen näst intill obefintlig.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Linusen skrev:
K*k vad dyrt.
Fan jag kommer bli fattig :/ kanske köper dator istället -.-
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Jag förstår inte vad som är fördelarna med diesel?
Kan du förklara lite? :3
En diesel har lägre verkningsgrad jämfört med motsvarande bensinmotor, men en diesel klarar mycket högre kompression. Verkningsgraden beror i teorin på kompressionen och eftersom man kan ha mycket högre komp i dieslar så får man ut mer effekt på samma bränslemängd som i en bensinmotor.
Kort sagt, en diesel drar helt enkelt mindre bränsle än en bensinmotor tack vare verkningsgraden.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
Inte läst annonsen så noga men om den har ryckspärr och du kan köra fullväxlat så drar den snarare litern. Sen är det ju dessutom en dieselsnurra i den som garanterat drar mindre än en gammal b20.
Jag förstår inte vad som är fördelarna med diesel?
Kan du förklara lite? :3
En diesel har lägre verkningsgrad jämfört med motsvarande bensinmotor, men en diesel klarar mycket högre kompression. Verkningsgraden beror i teorin på kompressionen och eftersom man kan ha mycket högre komp i dieslar så får man ut mer effekt på samma bränslemängd som i en bensinmotor.
Kort sagt, en diesel drar helt enkelt mindre bränsle än en bensinmotor tack vare verkningsgraden.
Ok, tack
Du kan låsa tråden nu
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
bensinskalle skrev:
En diesel har lägre verkningsgrad jämfört med motsvarande bensinmotor
Den har högre verkningsgrad. Det är därför samma mängd bränsle kan ge mer effekt.
Nej, det är det den inte har. Vid samma kompressionsförhållande så har en diesel lägre verkningsgrad. Vet att det låter skumt men så är det. Ska plocka fram en graf på det så ska du få se.
Men somsagt, eftersom en diesel klarar mycket högre kompression så överträffar man bensinen på så vis istället.
btw: läste det jag skrev och insåg att det inte var helt tydligt...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Eftersom en diesel "alltid" har sisådär dubbelt så hög kompression har den i slutänden högre verkningsgrad än bensinmotorn. Att man kan göra bort sig och bygga den så illa att den får lägre verkningsgrad har ju inget att göra med hur dom normalt är byggda, det intressanta är hur motorerna som faktiskt används fungerar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Eftersom en diesel "alltid" har sisådär dubbelt så hög kompression har den i slutänden högre verkningsgrad än bensinmotorn. Att man kan göra bort sig och bygga den så illa att den får lägre verkningsgrad har ju inget att göra med hur dom normalt är byggda, det intressanta är hur motorerna som faktiskt används fungerar.
Du verkar inte haja resonemanget riktigt, men skitsamma. I slutändan kan man göra en diesel effektivare, det har alla förstått nu. Vi kan fortsätta detta i PM om något mer behöver sägas.
För övrigt, utlovad graf:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever