testa byt munstycke, annars vet jag inteAeroxCalle skrev:Hej har ett problem med min aerox 03...
Den har gnista som är ganska blå, gnistan borde räcka för at starta den. Den har bra komp... Förgasarn är inställd för att passa trimröret men har nu bytt till orignalet eftersom att jag blev tagen av polis. Kan det vara munstycket som är för stort ? sitter i ett 82 nu. Men det låter inte realistiskt eftersom att först starta den och gick tills vi satte dit ett batteri... Nu vill den inte ens starta utan batteri. Har bytt tändspole eftersom att den innan var helt död.
Tack på förhand!
OBS! Har letat flera som har samma problem men ingen har kommit fram till en lösning så jag hoppas att vi kan få fram en här!
Yes, eller att ni kommit åt någon kabel i samband med ihopkopplingen.AeroxCalle skrev:det enda vi gjorde var att koppla på de och fixa elstart samt blinkers och bromsljuset, du menar att nånting kan ha kortslutit pga de ?
Nej.AeroxCalle skrev:Kan tillägga att vi inte har skruvit på avgasröret helt ... kan det ha nånting med saken att göra ?
Har testat det där nu och det verkar som att den inte får bensin längre eftersom att tändstiftet blir inte blött... Men den borde väll ändå gå igång på startgasen ?CaToXXo skrev:Ni som tjatar om att han ska byta munstycke, skulle vara trevligt att veta hur ni tänker, eftersom högfartsmunstycket inte används på lågvarv.
---
Torka/blås rent stiftet rejält och spruta startgas direkt innan du kickar, så att du inte kan råka dränka den med bensin.
Kolla efter tjuvlufts-sprickor. Testa ett annat tändstift, ett stift kan va såpass dåligt att det ger fin gnista när man kollar på det, men inte orkar ge gnista under kompression.
Den börja krångla när du satte dit ett batteri, kommit åt någon kabel där eller kortslutit något?