undrar om den duger att spela på och redigera lite på och hur den är liksom overall.
länka gärna andra datorer men inte över 6000kr. kravet är att det ska vara
intel core i5 och nvidia grafikkort

skitdator, köp adlrig en tunn dator. det mycket vanliga överhettningsproblemet finns i alla tunna laptops, skaffa en dator med bättre kylning. själv köpte jag den tjockaste laptopen på marknaden typ, och den har klarat alla spel jag behövt spela i snart 1.5 årmoliki skrev:hej hade tänkt att köpa denna http://www.inet.se/produkt/1970608/asus-k56cm-i5
undrar om den duger att spela på och redigera lite på och hur den är liksom overall.
länka gärna andra datorer men inte över 6000kr. kravet är att det ska vara
intel core i5 och nvidia grafikkort
konstigt... min kompis fick också en macbook air, den var man tvungen att stänga av en gång i timman och kyla ner den efter att ha spelat minecraft...GasresarN skrev:Tycker personligen att Apple gör schyssta grejer (äger dock inte en enda själv tragiskt nog) Min flickvän har fått en Macbook Air ifrån skolan som är riktigt rapp och smidig. Och att en tunn dator ska bli överhettad, det verkar dom ha löst mirakulöst. Inga fläkthål eller dylikt som du behöver passa, bara att gosa ner dig i soffan och kväva datorn bäst du vill med farmors alla filtar, blir ingen värme för det!
Det enda jag har spelat på den datorn är LoL på högsta grafik över WiFi, och laggade inte ett smack och fungerade primus. Redigering vet jag dock inte hur den står sig då jag gör alla mina bilder i paint...
Tycker att det är en nätt liten fin dator!
Finns ju även Macbook Pro som är snäppet vassare, som även mediaklasserna har på skolorna, och dom lär väl antagligen hålla på en del med redigering?