Köp av dator

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Köp av dator

Inlägg av moliki »

hej hade tänkt att köpa denna http://www.inet.se/produkt/1970608/asus-k56cm-i5

undrar om den duger att spela på och redigera lite på och hur den är liksom overall.

länka gärna andra datorer men inte över 6000kr. kravet är att det ska vara
intel core i5 och nvidia grafikkort
:D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Ska du ha en bärbar? För jag tycker man får ut så mycket mer om man köper en stationär i delar och bygger upp.. Och om du i framtiden vill uppgradera så går det ganska lätt :)
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Re: Köp av dator

Inlägg av Frag0 »

moliki skrev:hej hade tänkt att köpa denna http://www.inet.se/produkt/1970608/asus-k56cm-i5

undrar om den duger att spela på och redigera lite på och hur den är liksom overall.

länka gärna andra datorer men inte över 6000kr. kravet är att det ska vara
intel core i5 och nvidia grafikkort
:D
skitdator, köp adlrig en tunn dator. det mycket vanliga överhettningsproblemet finns i alla tunna laptops, skaffa en dator med bättre kylning. själv köpte jag den tjockaste laptopen på marknaden typ, och den har klarat alla spel jag behövt spela i snart 1.5 år :P
en msi gt683, dyr men bra, min kompis köpte däremot en hp dator, normal tjock, klarar alla spel med.

här har du en fin dator
,http://www.netonnet.se/art/dator/laptop ... 2771.6039/
toshiba leverar alltid bra produkter på datormarknaden. bra storlek, under 6000, i7 processor, dock amd radeon, men det grafikkortet är minst lika bra.
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

ja en bärbar ska det vara då mina föräldrar är skilda så det inte blir så bökigt att ta med :)
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

det kanske inte framgick klart men vill ha en dator med i5 inte i3 eller i7 :)

sorry för dubbelpost :roll:
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

varför inte i7? Den fungerar ju bättre till redigering än i5an :)

Någon får gärna rätta mig om jag har fel ;)
ic0rn
Varnad

Inlägg av ic0rn »

i7 är bättre ifall du ska redigera, varför vill du ha just en i5a?
-ic0rn
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

klart att i7 är bättre än i5 men jag vill ha i5 plus att de flesta i7 datorerna är dyrare än vad jag har råd med :)
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Tänk inte bara på prestandan, visst får du mycket prestanda för pengarna i t.ex en Acer men skulle aldrig köpt en ändå, när jag köper bärbara kollar jag hur den känns framför prestanda. tangentbord, skärm, material och kylning är ofta sådant man glömmer och som gör datorkänslan så mycket tråkigare. Jag har alltid köpt Asus datorer men fick nu en HP utav skolan som också känns väldigt robust. Så gå gärna o kläm o känn lite på den innan du köper, svårt att veta hur ett tangentbord/skärm är genom nätet. Sen köp den inte på typ mediamarkt eller något sådant då Inet kan fixa det billigare, även om den inte finns i deras sortiment brukar det gå att lösa.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Tycker personligen att Apple gör schyssta grejer (äger dock inte en enda själv tragiskt nog) Min flickvän har fått en Macbook Air ifrån skolan som är riktigt rapp och smidig. Och att en tunn dator ska bli överhettad, det verkar dom ha löst mirakulöst. Inga fläkthål eller dylikt som du behöver passa, bara att gosa ner dig i soffan och kväva datorn bäst du vill med farmors alla filtar, blir ingen värme för det!

Det enda jag har spelat på den datorn är LoL på högsta grafik över WiFi, och laggade inte ett smack och fungerade primus. Redigering vet jag dock inte hur den står sig då jag gör alla mina bilder i paint... :)

Tycker att det är en nätt liten fin dator!
Finns ju även Macbook Pro som är snäppet vassare, som även mediaklasserna har på skolorna, och dom lär väl antagligen hålla på en del med redigering?
Användarens profilbild
Frag0
Elmoped

Inlägg av Frag0 »

GasresarN skrev:Tycker personligen att Apple gör schyssta grejer (äger dock inte en enda själv tragiskt nog) Min flickvän har fått en Macbook Air ifrån skolan som är riktigt rapp och smidig. Och att en tunn dator ska bli överhettad, det verkar dom ha löst mirakulöst. Inga fläkthål eller dylikt som du behöver passa, bara att gosa ner dig i soffan och kväva datorn bäst du vill med farmors alla filtar, blir ingen värme för det!

Det enda jag har spelat på den datorn är LoL på högsta grafik över WiFi, och laggade inte ett smack och fungerade primus. Redigering vet jag dock inte hur den står sig då jag gör alla mina bilder i paint... :)

Tycker att det är en nätt liten fin dator!
Finns ju även Macbook Pro som är snäppet vassare, som även mediaklasserna har på skolorna, och dom lär väl antagligen hålla på en del med redigering?
konstigt... min kompis fick också en macbook air, den var man tvungen att stänga av en gång i timman och kyla ner den efter att ha spelat minecraft...
kul att man lärt sig stegra, lite grann iaf ;D
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

jo det är just därför jag måste köpa en ny dator för att jag går ut nian och vi har macbook från skolan, tycker de är jävligt sjysta datorer men när skolan sa att dom skulle ha 3300 för dom så uteslöt jag att köpa den från skolan så det får bli en ny pc efter som 10k för en ny macbook är ganska utanför vad jag har råd med.

men minecraft är väll ganska krävande, inte i grafik och så utan i CPU och ram :)
Fortitude

Bild
Skriv svar