Derbi drd pro elstart

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
toloop
Elmoped

Derbi drd pro elstart

Inlägg av toloop »

Jag har en drd pro 07 och elstarten har funkat under den tiden då jag ägt den, men nu kommer det bara ett elektroniskt klickljud..... Är det startrelät som är sönder eller vad är det? Tacksam för svar
Derbi is the shit
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

Det är nog inte startrelät, jag har en drd pro 08 å mitt startrelä har fuckat lite sen slutat funka helt å då när jag klickade på elstarten så hände absolut ingenting men köpte nytt på Swedol för typ 50kr och nu funkar det =), det låter som elen funkar så det är nog att den inte får tillräckligt med bensin till motorn för att starta, hur länge hör du klickljudet? Eller är det bara ett klick när du håller inne elstarten?
toloop
Elmoped

Inlägg av toloop »

Bara ett klick när man trycker in sen kommer det ett till när man släpper knappen.....
Derbi is the shit
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiAndreas »

toloop skrev:Bara ett klick när man trycker in sen kommer det ett till när man släpper knappen.....
Säker att det inte är glapp i någon kabel? Be någon greja med relät medans du håller i knappen å se om något händer, kollat så det inte är något glapp till batteriet? Om du har lödat kabeln så bör du bara kapa kabeln precis vid lödningen å löda om dom
Skriv svar