GröntRis skrev:det du säger är sant men hur ofta ligger man i 80 där man behöver bromsa ofta? det är ju mest efter en landsväg man kör så fort.
Rubrik: nöjd nu?
Sa inte att man gör det, men man vet aldrig, jag märkte först tex hur varma bromsarna blir när jag körde knix-kurse på en gokart bana, gasa fullt och bromsa väldigt kraftigt inför kurvan, efter två varv så måste man börja bromsa dubbelt så långt innan princip.
Rubrik : Hurvida jag är nöjd eller ej spelar ingen roll då jag inte längre är crew, frågan är vad de andra i crew tycker.
FreZz skrev:
man är fast klistrad på vägen då man kör i 80 kmh och bromsarna på dt ser jag inget fel på jag får ner den till 45 hur lätt som helst med bara fram broms
Du använder ändå knappt bakbromsen vid en kraftig inbromsning, det som sker är att du låser bakhjulet eftersom det är så lite vikt på bakhjulet att du måste dutta på bakbromsen.
NOName? skrev:men somsagt så går mopederna 80 eller 60 original, dom är bara strypta för att vara original i EU
Och andra länder har olika trafikstandarder, bara för att de är tillåtet att åka 80 km/h i ett land betyder inte det att bromsarna är säkra för det.
Se på Thailand folk åker hela familjen på en moped i 70-80 km/h, hur säkert är det liksom?