aerox problem (Förgasare)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

aerox problem (Förgasare)

Inlägg av Härdig »

Hej igen, aeroxen tänder inte. Den får bra gnista och får bensin men tänder inte. Stiftet blir ju blött. Men turen innan problemet uppstod så råkade luftburken halka av så det var öppet in till förgasaren. Om jag kickar och håller handen mot insuget så får jag inge bensin på handen. Kan det ha kommit inskit som täpt igen nå luftvägtill den så den inte tänder. Jag har lagt förgasaren i bensin och blåst ur den. Men om det fortfarande är nå skit kvar i den. Har testat med startgas också och inget händer. Nån som vet vad felet kan vara?
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Re: aerox problem (Förgasare)

Inlägg av Granberg »

Härdig skrev:Hej igen, aeroxen tänder inte. Den får bra gnista och får bensin men tänder inte. Stiftet blir ju blött. Men turen innan problemet uppstod så råkade luftburken halka av så det var öppet in till förgasaren. Om jag kickar och håller handen mot insuget så får jag inge bensin på handen. Kan det ha kommit inskit som täpt igen nå luftvägtill den så den inte tänder. Jag har lagt förgasaren i bensin och blåst ur den. Men om det fortfarande är nå skit kvar i den. Har testat med startgas också och inget händer. Nån som vet vad felet kan vara?

har du kollat om den får tjuvluft?
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

tror han inte får det ^^
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped

Inlägg av NiXon »

du borde inte få någon bensin på handen heller. det som gör att bensinen sugs med luften in i motorn är venturieffekten, och om du håller för så att ingen luft kommer in, fungerar inte effekten.
trodde att alla visste det
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

NiXon skrev:du borde inte få någon bensin på handen heller. det som gör att bensinen sugs med luften in i motorn är venturieffekten, och om du håller för så att ingen luft kommer in, fungerar inte effekten.
trodde att alla visste det
Nej tydligen så visste alla inte det..
Skriv svar