AM6 rör + Derbi adapter?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Mouhs
Elmoped

AM6 rör + Derbi adapter?

Inlägg av Mouhs »

Tja TSR's! Jag har tröttnat på kraften och farten i min moped och ska skaffa ett MK Thrower rör! Har snackat med en kille som har ett och är redo att ge mig det för rätt kosing. Dock är röret anpassat till AM6 motorer :/ jag kollade runt och såg att man kan skaffa en adapter så att röret fungerar till min mopedmotor (Derbi motorn). Jag undrar bara, räcker det att skaffa en adapter eller kommer ramen att trolla mig? Finns det några andra problem som kan förekomma??
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Som du sa, ramen lär trolla dig
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Mouhs
Elmoped

Inlägg av Mouhs »

Persson97 skrev:Som du sa, ramen lär trolla dig
Går det att fixa på ett smidigt sätt?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Får nog svetsa om och greja..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

Om man gör åt andra hållet? Derbi rör till AM6 drac går det om man bara får dit en insattspipa?
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
GröntRis
Elmoped

Inlägg av GröntRis »

Jag har en kompis som skaffade ett Gianelli 2t rör för AM6 till sin Gilera SMT, samma motor som Derbi och han köpte en adapter och gjorde om fästena, du kan fråga han om hur han gjorde. han heter ByYn på forumet.
Bild
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av byYn »

Ja, jag köpte ett AM6-rör till min SMT..Var inga större problem att få fast röret. Köpte först en adapter så jag fick in det i cylindern.

Ramfästet var inte det minsta svårt att få till för mig, var bara ca 2-3cm ut från ramen, så fick bara ta en längre bult och kapa en 3 cm rörbit som bulten kunde gå igenom. Sen var det klart!

Men om du har otur så kanske du måste svetsa om ramfästet på röret, men det är inte hela världen, gör du lätt på en slöjdlektion även om du inte har erfarenhet :)
Bild
Skriv svar