körkort

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
luddenord
Elmoped

körkort

Inlägg av luddenord »

Tja

den 7 november så blev jag stoppad och polisen tog moppen i 1 månad och jag hade kvar mitt körkort mm
men nu så fick jag brev om att dom tar körkortet, precis nu när sommaren kommer (känns inte som en tillfällighet) och tar det i 4 månader? Tycker det är väldigt konstigt Hänt någon annan? men ska försöka överklaga!
någon som har tips att skriva i överklagan så man kanske får tillbaka körkortet eller åtminstone sänker tiden!!

Tack
//Ludwig
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Antar att du körde trimmat?
Körde du för fort så dom stoppade dig eller vad hände?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
XxXD4dyXxX
Elmoped

Re: körkort

Inlägg av XxXD4dyXxX »

luddenord skrev:Tja

den 7 november så blev jag stoppad och polisen tog moppen i 1 månad och jag hade kvar mitt körkort mm
men nu så fick jag brev om att dom tar körkortet, precis nu när sommaren kommer (känns inte som en tillfällighet) och tar det i 4 månader? Tycker det är väldigt konstigt Hänt någon annan? men ska försöka överklaga!
någon som har tips att skriva i överklagan så man kanske får tillbaka körkortet eller åtminstone sänker tiden!!

Tack
//Ludwig

jag vet inte om du kan överklaga men eftersom jag antar att du torskade för trimm.....va glad att du bara tappar det i 4 månader och att dom tar det nu är ingen tillfällighet dom tar det nu för att dom kan
luddenord
Elmoped

Inlägg av luddenord »

jao, körde för fort men ingen böter för fortkörning!
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Körde du trimmat? Eller var det en annan trafikförteelse som Börje batong hängde sig på? Vad hade du för trim? Det är många aspekter som du måste tala om för att ge dig tips.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Precis som jag och endel andra skrivit så skriv ALLT, setup,situationen när dom tog din moppe, vem moppen står på, annat olagligt på moppen? (Etc. Neon, bortplockad skylt mm) ja allt vad du kan komma på annars blir det svårt att hjälpa dig..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
luddenord
Elmoped

Inlägg av luddenord »

dom stoppade mig för att jag körde för snabbt och dom tog den för trimm, det var bara dragen plugg
luddenord
Elmoped

Inlägg av luddenord »

hade bara dragen plugg, inflyttad och mindre skylt, ingen backspegel, och lite sånt. dom vinkade in oss för att ha kört för snabbt, moppen står på pappa så han fick för tillåtande till olovlig körning
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

luddenord skrev:dom stoppade mig för att jag körde för snabbt och dom tog den för trimm, det var bara dragen plugg
alltså fortkörning och olovlig körning, 4 månader, va glad!
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Hur länge har du haft moppen? Köpte du den ny? Var det bara pluggen som var dragen och inget annat? Är det du som dragit pluggen?
Hur fort körde du?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

var glad för att du bara får 4månader, det vanliga är att man får 6månader och ALLA som åker fast för trimmad moppe och får olovlig körning blir av med körkortet men det kan ta upp emot ett år innan du får beskedet!
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Det är inte så konstigt att dem tar kortet nu, de skickar ut brevet 6 månader efter att du blivit tagen :roll: Sen så är det normalt sett 6 månaders indraget körkort, så du ska nog inte klaga om du bara fick 4 ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Ja 4 månader kan du som sagt va nöjd med, du kan nog bara komma med dåliga argument som att att du inte visste om att den var trimmad (förra ägaren sa att den var orginal)
Att du tänkt göra den orginal men ine hittat delar osv (förlite kunskap)
Osv..
Senast redigerad av Persson97 den 8 maj 2013, 20:16, redigerad totalt 1 gånger.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

luddenord skrev:hade bara dragen plugg, inflyttad och mindre skylt, ingen backspegel, och lite sånt. dom vinkade in oss för att ha kört för snabbt, moppen står på pappa så han fick för tillåtande till olovlig körning
Jag såg ditt inlägg som antagligen blev insatt medan jag skrev mitt senaste.
Skaffa blackbox när du bara kör ostrypt. Men framförallt så måste du skaffa en känsla och ögon för att dra på när du vet att det är en minimal risk för att idioterna ska dyka upp. Kör alltid lugnt och lagligt annars.

Du har tur och har bara fått fyra månader. Lång tid,,,men inte evigheter. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Har inget med cross/sm att göra

Låser
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst