dra pluggen plugga ur luftburken höja upp munstycket, dreva lite där fram/bak mindre bak=snabbare/störrefram = fortare. mindre fram/saktare större bak/saktare. ostrypt cdi större insug+membran ger ju lite axx. finns mycket att göra
läser du med röven eller?viper skrev:variator på en Senda?! HAHAHAHAHAHHAAHAHAHH hoppas inte du r seriös grabben!Peterlindgren_1992 skrev:variator ring på en Derbi Senda, du måste ha en unik modell...
dra pluggen plugga ur luftburken höja upp munstycket, dreva lite där fram/bak mindre bak=snabbare/störrefram = fortare. mindre fram/saktare större bak/saktare. ostrypt cdi större insug+membran ger ju lite axx. finns mycket att göraunik model, en cross med en scooter motor? isf är det ingen Senda
du kanske syftar på gp1an? ;O
Okej så det finns firmor/servicar som gör det åt en såsom Powerbike.se? isf bra!viper skrev:till Derbi_senda93: sorry, förstår detvart bara lite överväldigad bara...
![]()
T-J: Vad var det som fick dig att tro att han var ironisk? för tydligen så var han INTE det...![]()
OnT:
Det finns visst firmor och återförsäljare som stryper av åt dig! Jag vet inte hur ni har det med era i firmor men hos oss (Powerbike.se om ni undrar) gör de exakt vad du vill göra med den, det finns väll ingenting som säger att du ska köra med den på vägar? du kanske ska ha den till att köra cross i skogen eller någonting? Ifall du ska köpa trimdelar så måste man dock skriva på ett papper med dina päron som det står att försäkringen inte gäller om du använder delarna på vägarna o bla bla bla, menmen... du kan åtminstånde kolla närmaste moped verkstad
Och vad kostar det? Vi är ju nästan grannar så man kanske skulle passa på..bensinskalle skrev:du skickar helt enkelt ditt rör så stryper ja av de 100 %annars följ denna guide: http://www.twostrokerider.se/artiklar/582
asså fall dom inte är så kunniga så sätter du dit ett effektrör såsom nått TK eller gianelli så märker dom d inte:P annars knacka loss pluggen i röret å lite såDerbi_senda93 skrev:jag undrar om det finns några sätt att få moppen att gå snabbare såsom att ta bort några strypningar. jag får inte trimma för päronen :/ men jag vill att det inte ska ses utifrånvill gärna ha förslag på vad jag kan göra och fördelar och nackdelar med det
har en Derbi Senda x-treme 05a
farsan hade själv moppe så han vet iaf vad ett effektrör är men han vet nog inte hur man stryper av och hur man ser det..jonas^ skrev:asså fall dom inte är så kunniga så sätter du dit ett effektrör såsom nått TK eller gianelli så märker dom d inte:P annars knacka loss pluggen i röret å lite såDerbi_senda93 skrev:jag undrar om det finns några sätt att få moppen att gå snabbare såsom att ta bort några strypningar. jag får inte trimma för päronen :/ men jag vill att det inte ska ses utifrånvill gärna ha förslag på vad jag kan göra och fördelar och nackdelar med det
har en Derbi Senda x-treme 05a