Tjena! Har precis fått på min nya 70cc och 19mm Dellerto Förgasare på min Rieju drac rr 02. Det konstiga är att den går bra på de låga varven men sen när man ger den lite mer gas så dör den/böar Hjälp mig! vad är felet..
Har ingen som helst aning om det just var det som var felet, men jag körde 70cc och 21mm på min Rieju Drac, och hade samma problem. 5 mil senare var den tvär död för att veven gett upp.
Isac Hedengren skrev:Ahaa, det konstiga var att jag kollade nyss tändstiftet och det var svart och fuktigt. Skall inte det betyda att den får för mycke soppa??
Isac Hedengren skrev:Ahaa, det konstiga var att jag kollade nyss tändstiftet och det var svart och fuktigt. Skall inte det betyda att den får för mycke soppa??
jo det ska det om det är svart får den för mycket
fast man kan endå inte lita på tändstiftet helt. jag hade ist gått upp en 10-15 storlekar minst.
Isac Hedengren skrev:Tjena! Har precis fått på min nya 70cc och 19mm Dellerto Förgasare på min Rieju drac rr 02. Det konstiga är att den går bra på de låga varven men sen när man ger den lite mer gas så dör den/böar Hjälp mig! vad är felet..
Tack på förhand M.v.h Isac
Alldeles för litet munstycke, jag kör 84 i munstycke med trimrörs setup, prova runt 90 och uppåt!
Köp en munstyckessats, blir billigare och mycket smidigare!
Lycka till!
Tjääna, kika in på mitt galleri för fler bilder på min Derbi X-Race med unikt moddade KTM kåpor!