Derbi Senda xtreme 06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
motorcykeljonsson
Varnad

Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av motorcykeljonsson »

tjena, jag har dragit pluggen, tagit bort brickan i förgasarn, täppt igen nån slang från blindröret, tagit bort skorsten i luftburken, 14/53 drevning, bytt munstycke till 78 och ostrypt cdi, den går bara 65-70, vad är felet?

har en kompis som har en motorhispania och den går 80 med dragen plugg och bytt munstycke.
Användarens profilbild
DerbiTunarN
Elmoped

Re: Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av DerbiTunarN »

Derbis går bara 65-70 med ostrypt originalrör, har en exakt likadan och den går 65-70 :)

EDIT: Såg att du har en helt annan drevning än mig, tror inte den orkar varva ur helt med den drevningen skulle satsa på 12/53 istället.
Senast redigerad av DerbiTunarN den 4 maj 2013, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Derbidrd power
Elmoped

Inlägg av Derbidrd power »

större munstycke skulle jag säga.
duunnoo
Elmoped

Inlägg av duunnoo »

Jag tror inte ens den orkar varva ut på 6:an med den där drevningen
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

jag tömde röret på min xrace 05a (katalysator och tratt) utan att byta munstycke gjorde den 75 när jag skjutsade min polare, allt annat orginal
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
DerbiSamuel
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiSamuel »

En "kompis" körde med orginal munstycke när han hade på gianelli rör och 13-48 drevning så han fick hålls på stt slira på kopplingen hela tiden.

(Han är 23år och kör runt med en mt 5 så ni förstår vad som hände med Derbin....)
Rieju drac RR Sport -04 (projekt)
Derbi Senda -04 (såld)
Derbi Senda -03 (midrace)
Yamaha Dtr -01 (projekt)
KTM SX 125 -02 (is cross)
Gasgas TXT 280 -06 (trial)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

jag har i stort sett samma setup och min går inte heller fortare än 70 (ärliga, inte på mätaren alltså). så det är inget fel på din moppe överhuvudtaget :)

Edit: och jo den orkar varva ut med 14/53 (jag har dem dreven och väger nästan 95kg)
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
motorcykeljonsson
Varnad

Tack för alla kung svar, tror ni att det blir nått mycket mer effektmed sportluftfilter?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

motorcykeljonsson skrev:Tack för alla kung svar, tror ni att det blir nått mycket mer effektmed sportluftfilter?
bara onödigt! om du vill ha effekt köp ett trimrör, till exempel Metrakit thrower
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Callesjoberg
Elmoped

Inlägg av Callesjoberg »

motorcykeljonsson skrev:Tack för alla kung svar, tror ni att det blir nått mycket mer effektmed sportluftfilter?
65-70 är helt normalt för opluggat originalrör!

Och till sportluftfiltret.. Köp inte ett sådant, en bra inställd förgasare tillsammans med original luftburk är det absolut optimala valet!
Om du inte kör hyper trimmat dvs..
Så avråder dig att köpa luftfilter, spara till nå najs rör istället! :)

Lycka till! :)
Tjääna, kika in på mitt galleri för fler bilder på min Derbi X-Race med unikt moddade KTM kåpor! :)
motorcykeljonsson
Varnad

Okej tack för svaren, blir inte sport luftfiler;)
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

motorcykeljonsson
Varnad

duunnoo
Elmoped

Inlägg av duunnoo »

DerbiKoffe skrev:jag har i stort sett samma setup och min går inte heller fortare än 70 (ärliga, inte på mätaren alltså). så det är inget fel på din moppe överhuvudtaget :)

Edit: och jo den orkar varva ut med 14/53 (jag har dem dreven och väger nästan 95kg)

Du... Jag tror inte den orkar varva ut om min är 14/67 uppmätt på gps hela 74kmh. och din pallar bara till 70 med den tunga drevningen
Skriv svar