Dålig acc i början.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
segaerox
Elmoped

Dålig acc i början.

Inlägg av segaerox »

Tjena! Min moppe drar iväg lite konstigt, den mste arbeta jätte mycket när man ska iväg och det går sakta. Men när den kommer upp i varv efter 15 meter så varvar den som fan och flyger. Har jag för mjuka kopplingsfjädrar kanske? Bytte till lite hårdare tryckfjäder idag med. Blev lite bättre acc.
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Re: Dålig acc i början.

Inlägg av citrouz »

segaerox skrev:Tjena! Min moppe drar iväg lite konstigt, den mste arbeta jätte mycket när man ska iväg och det går sakta. Men när den kommer upp i varv efter 15 meter så varvar den som fan och flyger. Har jag för mjuka kopplingsfjädrar kanske? Bytte till lite hårdare tryckfjäder idag med. Blev lite bättre acc.
Min aerox(antar att du har det, ditt namn) gör också så, lika så min kompis och andra kompis aerox också. det verkar va lite så, men byt till gröna polini kopplingsfjädrar så blir det lite bättre
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
segaerox
Elmoped

Inlägg av segaerox »

citrouz skrev:
segaerox skrev:Tjena! Min moppe drar iväg lite konstigt, den mste arbeta jätte mycket när man ska iväg och det går sakta. Men när den kommer upp i varv efter 15 meter så varvar den som fan och flyger. Har jag för mjuka kopplingsfjädrar kanske? Bytte till lite hårdare tryckfjäder idag med. Blev lite bättre acc.
Min aerox(antar att du har det, ditt namn) gör också så, lika så min kompis och andra kompis aerox också. det verkar va lite så, men byt till gröna polini kopplingsfjädrar så blir det lite bättre
Kan inte köra med 6st vikter pga av de, kör med 3 st just nu ist. Ska testa imorn. Dom gröna är väl 25 eller 35% hårdare än original?:)
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög

Inlägg av citrouz »

segaerox skrev:
citrouz skrev:
Kan inte köra med 6st vikter pga av de, kör med 3 st just nu ist. Ska testa imorn. Dom gröna är väl 25 eller 35% hårdare än original?:)
30% tror jag
Gör moppetiden oförglömlig till varje pris.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Hårdare kopplingsfjädrar löser ditt problem.
segaerox
Elmoped

Inlägg av segaerox »

Roxxen96 skrev:Hårdare kopplingsfjädrar löser ditt problem.
Suttit i både mjukare och hårdare fjädrar. Blev inge bättre. Ska sätta i större munstycke i förgasarn imorn.
Skriv svar