EU moped till 30 moped?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
FLUBBA
Svårstartad skrothög

EU moped till 30 moped?

Inlägg av FLUBBA »

tjenare!

i sommar hade jag tänkt att köra moped till kompisar och tillbaka och jag är bara 14 år. jag har en eu moped. om polisen stannar mig så får ju min pappa skit för den står på honom. Det jag undrar är om det går att fixa fejkat försäkringsbevis som det står att det är en 30 moped istället för eu moped? så man kan lura dom att det är en 30 moped så inte min pappa får någon skit, bara jag. Jag tar ju givetvis bort regplåten samtidigt isånnafall.
stalkerr__
Elmoped

Re: EU moped till 30 moped?

Inlägg av stalkerr__ »

FLUBBA skrev:tjenare!

i sommar hade jag tänkt att köra moped till kompisar och tillbaka och jag är bara 14 år. jag har en eu moped. om polisen stannar mig så får ju min pappa skit för den står på honom. Det jag undrar är om det går att fixa fejkat försäkringsbevis som det står att det är en 30 moped istället för eu moped? så man kan lura dom att det är en 30 moped så inte min pappa får någon skit, bara jag. Jag tar ju givetvis bort regplåten samtidigt isånnafall.
Du vet, dom lär ju kolla ditt ramnummer om du säger att det är en 30.. Då ser dom att det är en EU (Just saying)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

''pappra'' om den fixa ett ramnummer ifrån en 30 moppe bara
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Du måste ändå ha ett förarbevis för att köra 30 moppe, om du skulle vara född innan den 30 september 2009 hade du inte behövt ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

tacopaj skrev:Du måste ändå ha ett förarbevis för att köra 30 moppe, om du skulle vara född innan den 30 september 2009 hade du inte behövt ;)
Jojo, men om du hade läst vad han skrev så vill han ju inte att hans farsa ska få något straff om han blir stoppad eftersom moppen är reggad på hans farsa utan att bara han ska få straff för det.
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Haha, ha en kapad tjätting hemma och så säger din pappa att du olovandes har kört mopeden utanför hans vetskap :)
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46