Hjälp med Gokarttank

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
xepo
Elmoped

Hjälp med Gokarttank

Inlägg av xepo »

Tja! Det är så att jag har fixat en Gokarttank och satte in den i sadelboxen etc, och satt soppa slangen till tanken, men den får inge soppa, måste man ha en soppa pump för att det ska funka? Eller kan man koppla in den via vakuumet? Testade nämligen det och då går den igång, men dör vid gaspådrag, så nån som kan ge en riktigt bra beskrivning hur man "installerar" en gokarttank, utan att borra i tanken osv, har googlat men finner inte mitt svar, tpfh
eggz
Elmoped

Inlägg av eggz »

Du måste ha ett "lufthål" i tanken så att luft kan komma in när bensinen sugs ut. Fast det kanske du redan tänkt på?
virre97
Elmoped

Inlägg av virre97 »

Tanken måste också vara högre än förgasaren
Lindbergarn
Elmoped

Inlägg av Lindbergarn »

virre97 skrev:Tanken måste också vara högre än förgasaren
Eh? varför?!?! men det stämmer iaf inte! motorn suger i sig soppan men som sagt det måste finnar ett sughål/lufthål.
Felicia<3
yamaha dt<3
xepo
Elmoped

Inlägg av xepo »

Luft hål finns :) har nu även lyckats fixa en bensin pump då en kompis hade en hemma som jag fick :) men hur ska jag installera den? Spelar det nån roll hur den sitter? Ex, liggandes löst i sadel boxen, eller måste jag skruva fast den plant? Aa ni förstår, och mitten nippeln på pumpen är väll för vakuumet? Kopplade in vakuum slangen från förgasaren där iaf, men funkar inte ändå :/
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Lindbergarn skrev:Eh? varför?!?! men det stämmer iaf inte! motorn suger i sig soppan men som sagt det måste finnar ett sughål/lufthål.
Den typ av förgasare som normalt används på mopeder suger inte i sig bränslet, dom kräver antingen att tanken sitter högre än förgasaren så det kan rinna ner eller en pump som pumpar det till förgasaren. Motorsågar, gocarts med mer har däremot förgasare med inbyggd pump och fungerar med tanken lågt placerad.

Varför vill du ha en tank i sadelboxen?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Testa skruva av locket på tanken så ska du se att det förmodligen kommer fungera.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
xepo
Elmoped

Inlägg av xepo »

Att skrapa tolva med aerox's original tank är inge vidare :p all soppa rann typ ut :P har testat ta av locket men ingen framm gång, men hur ska jag sätta sopppa pumpen? Helst en så bra förklaring som möjligt :) från förgasaren-pumpen-tanken, att tilllägga så har jag en arrache 19mm fögg om det nu spelar roll :)
xepo
Elmoped

Inlägg av xepo »

Hur installerar man en karttank med soppapump? Har verkligen försökt allt, samt googlat, hittade även en tråd på ett annat forum, med bild beskrivning, men bilderna var "trasiga" så kunde inte se :( så är det nån som har karttank i sin moppe? Och kan fotta hur du har satt alla slangar etc? Samt hur du placerat pumpen? Mvh :)
Skriv svar