Hej! Det är så att jag har en tms motard 08 där kopplingen inte tar. Vad kan felet vara och vad ska jag göra? Den har inget trim och jag har just bytt kopplings vajer.
Menar du den här fjädern? http://imageshack.us/photo/my-images/12/mopedi.jpg/
Jag tror inte att den är för hårt åtspänd..
Jag skrev nog fel, det är att när man trycker in kopplingen och en växel är i så frikopplas inte mopeden.. vad ska jag göra? är det lamellerna det är fel på?
Jag köpte mopeden med trasig vajer så jag vet inte exakt.. men är nästan hundra att den funkade innan den gick sönder, jag har en mt5a där jag bytte vajer och jag gjorde exakt likadant nu så kan nog inte vara de som är felet
okej, men jag har ju en Tms motard 08a, det är ju en AM6 motor. Men jag hittar inte någon flik på tex twostroke där tms motard finns, vilken modell ska jag gå in på för att hitta reservdelar till den? Och sen undrar jag hur jag ska få bort kopplingsarmen från motorn. Juste, jag har en motor från en mt5a tror ni att den kopplingsarmen skulle passa på tmsen?
Jontaan skrev:okej, men jag har ju en Tms motard 08a, det är ju en AM6 motor. Men jag hittar inte någon flik på tex twostroke där tms motard finns, vilken modell ska jag gå in på för att hitta reservdelar till den? Och sen undrar jag hur jag ska få bort kopplingsarmen från motorn. Juste, jag har en motor från en mt5a tror ni att den kopplingsarmen skulle passa på tmsen?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9006 den ska nog funka och nej jag tror inte en mt5:as arm kommer passa. FÖr att få bort den, tryck armen mot förgasaren cylindern du fattar sen pilla ut vajern ser är det bara att lirka lite åt vänster och dra upp den!
Tjena igen. Nu har jag köpt en ny kopplingsarm men det funkar inte. Moppen vill inte frikopplas när man har en växel i, vad kan det vara fel på? Och nej, jag har inte spänt den för hårt
hej.... Problemet är att moppen inte frikopplas. Har bytt lameller och kopplingfjädrar, och testat byta kopplingsarm men den var inte trasig... Men jag fattar inte hur man ska ställa in kopplingen.. Och när det är rätt inställd ska väl själva stället där lamellerna är röra sig om man trycker in kopplingen?
Tack i förhand