Tjenna, var ute och körde idag, och efter nån timmas åkning som bara slockna motorn, jag fattade inte vad som hände. Det första jag gjorde var att provkicka för att se ifall den skurit, kicken satt fast men med en lite hårdare spark på kicken så liksom släppte nåt bara och man kunde höra att kolven gick bra i cylindern. Tidigare dan innan så hade jag kollat lite på förgasarn för att se vilket huvudmunstycke som jag hade och som förväntat, 82 med dragen plugg.
Och det är efter detta problemet börjat. Jag och min polare dårå, vi stog och kollade lite på moppen och såg att det läkte bensin, troligen från kåpan (vet inte vad den kallas) som sitter över munstyckena läckte bensin. Troligen hade jag inte skruvat åt den ordentligt. Han sa ju då direkt att den hade kommit in luft i motorn och det är det som gör så den inte startar.
När jag kickar den låter den normalt, fast ibland men typ små puffar, fast när jag provar att rullstarta den så får jag ett annorlunda ljud än vad jag brukar ha. Vi kollade tändstiftet och såg att det var helt torrt och nu kommer frågan, vad tror ni är felet?
Detta problemet hände enn gång tidigare idag fast brydde mig inte då eftersom den slocknade och sen efter nån sekund startade i farten.
Kan det bli dyrt eller är det bara att skruva åt kåpan över munstyckena?