Tjenare! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har en baotian ''Sport''
Den vägrar att gå normalt, det är som om man skulle dra en annan moped bakom i ett rep ungefär. sen hackar och håller på, men den drar iväg till 25 ungefär, sen börjar detta och den varvar inte ur. Har man stått i ett kors eller dylikt kan det ta ett tag innan den reagerar på gas och förflyttar sig.. :/
Jag har bytt rem. Vikter, tändstift, dragit av en bit av tändkabeln, gjort rent förgas. bytt bensin, har nog glömt något.
Jag har sportluft på, och kört med det ett år snart, och en halv-ny kolv, ventilinställning. den får bra med bensin. Jag har även kollat så att den inte tar tjuvluft.. (vet inte om jag gjorde rätt där men det borde nog gått...) Iallafall! Jag har pratat med diverse forum, mopedverkstäder osv, men dom har ingen aning.. Den varvar ur bra på stödet dock!
Hur kollar man tryckfjädern då? Och munstycke har jag kört med samma hela tiden och det har gått bra även med sportfilter. Rengjort både filter och fögg . Kopplingsklockan ser ut som vanligt men det finns ju 2 dödslägen på mopeden och den ska vara på den första men den är nu på den andra alltså kamaxeln är ett halvt varv för lite. Men den gick bra ett tag efter jag bytte korv ett halvår sen kanske.. iallafall den går bra ibland och ibland skit dåligt obs skriver på telefon