Derbi skenar när den lutar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
senapsburk
Elmoped

Derbi skenar när den lutar

Inlägg av senapsburk »

Hej!

Jag har precis lyckats fixa min Derbi Senda (verkar det som) så att den är körbar.
Men med original förgasaren 17,5 mm så har jag upptäckt att om man lutar den åt vänster så varvar den upp, mycket, och lutar man den åt höger så varvar den neråt och tillslut dör..

Har provat med en 14 mm förgasare som jag har hemma och då fungerar den klockrent.

Det kan inte vara gaswiren som spänner för den är slapp och jag har även bytt flottör utan resultat.

Någon som har någon ide?
Senast redigerad av senapsburk den 30 april 2013, 18:25, redigerad totalt 2 gång.
senapsburk
Elmoped

Inlägg av senapsburk »

bump
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Prova ta av gaswiren, om den varvar upp då är det nått annat
senapsburk
Elmoped

Inlägg av senapsburk »

[quote="ZX"]Prova ta av gaswiren, om den varvar upp då är det nått annat[/quote]

Jo men den fungerar ju med 14 mm förgasaren..
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Seenz »

hände samma på min och jag har 14mm förgasare, jag bytade styre sen funkade det haha, men testa ta av gaswiren på styret och kolla, kanske sitter fel eller något liknande...
Live like today was you're last day.
senapsburk
Elmoped

Inlägg av senapsburk »

[quote="Seenz"]hände samma på min och jag har 14mm förgasare, jag bytade styre sen funkade det haha, men testa ta av gaswiren på styret och kolla, kanske sitter fel eller något liknande...[/quote]

Sorry! Jag var lite otydlig. Med 17,5 mm förgasaren så ändrar den varvtal när den lutar och skenar när man gasar. men med 14 mm förgasaren så är det inga problem alls...
senapsburk
Elmoped

Inlägg av senapsburk »

Något fel är det med förgasaren men jag kan verkligen inte lista ut vad. Jag får lov att låna en ny 17,5 mm och prova om det blir någon skillnad. Återkommer med resultat så fort som möjligt!
Skriv svar