Startar inte med BLACK-BOX.

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
Användarens profilbild
Granbacka
Elmoped

Startar inte med BLACK-BOX.

Inlägg av Granbacka »

Kan någon hjälpa mig och berätta vad som är felat när min Rieju mrx 07 inte startar när jag kopplar in BB:n. Jag kopplar röd från BB:n till pick-up kabeln från tändspolen, och jordar svart i ramen. har en black box med switch. Kan det vara fel på Black-boxen???
✔Twostrokerider from Finland ✔
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Har du ställt in Blackbox? Annars verkar det som om att din blackbox kortsluter stömmen. Är du alldeles säker på att du kopplat rätt??
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
dudelliot
Elmoped

Inlägg av dudelliot »

Hej har exakt samma problem men moppen startar om jag har black boxen avstängd. När jag slår på den så dör moppen :/ hittade du någonsin felet?
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Rainn »

dudelliot skrev:Hej har exakt samma problem men moppen startar om jag har black boxen avstängd. När jag slår på den så dör moppen :/ hittade du någonsin felet?
HasSse666 har gjort en guide på hur man kopplar in och ställer in en blackbox, möjligt att den kortsluter tändningen på nåt vis
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
dudelliot
Elmoped

Inlägg av dudelliot »

Rainn skrev:
dudelliot skrev:Hej har exakt samma problem men moppen startar om jag har black boxen avstängd. När jag slår på den så dör moppen :/ hittade du någonsin felet?
HasSse666 har gjort en guide på hur man kopplar in och ställer in en blackbox, möjligt att den kortsluter tändningen på nåt vis
Frågan är vart och hur man fixar det?
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög

Inlägg av kaya@telia.com »

Om du testar att koppla bort blackboxen o sätta sladdarna som dom va från början, fungerar de då?
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
dudelliot
Elmoped

Inlägg av dudelliot »

Nu har jag tagit bort den och kör som vanligt
Skriv svar