RÖR ?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jappe
Elmoped

RÖR ?

Inlägg av jappe »

Shena.
Jag har en gilera Stalker med stage6 70cc sport. 21mm förgasare. stage6 koppling med hyper fjädrar och 90+ tryckfjäder. Hebo variator. stage6 pro rör.

Nu till felet. den har inte alls bra acc, accet kommer efter 5 sek.

jag tänkte att jag skulle köpa ett yasuni R och byta förgasare till 17.5? tror ni att det blir bra ?

Tacksam för hjälp =)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

ja den har ketchup effekt så brukar det vara men du kanske ska byta vikter ?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

kopplingen slirar ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

KoNG skrev:kopplingen slirar ;)
Kopplingen slirar inte alltid!!!
Det är för att du har för hård tryckfjäder!
Byt till en med typ 22%. Köp ett kit och testa!
Mellan typ 7-25% sk du nog ha.
Och rör eller förgasare behöver du inte byta! Den kommer bara få ännu sämre axx!
Och sen måste vi få veta mer!
Övervarvar den?
Är förgasaren helt inställd?
Vad har du för setup, mer än bara märket?
Vad har du för vikter,huvudmunstycke,lågfartsmunstycke och i vilket läge nålen är i?
När du har tagit reda på allt detta kan jag hjälpa dig på riktigt!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

fax110 skrev:ja den har ketchup effekt så brukar det vara men du kanske ska byta vikter ?

Jag har 3.4 vikter det är väl bra, eller ?
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

jappe skrev:
fax110 skrev:ja den har ketchup effekt så brukar det vara men du kanske ska byta vikter ?

Det är alldeles för lätta! Byt tryckfjäder! Sen kollar du om den övervarvar eller inte!
//Holma
Säljes!

jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

Holma_ skrev:
Och rör eller förgasare behöver du inte byta! Den kommer bara få ännu sämre axx!
Övervarvar den?
Vad har du för vikter,huvudmunstycke,lågfartsmunstycke och i vilket läge nålen är i?
//Holma

Okej. Jag hade 22% i då gick den skit. med mindre förgasare får man ju bättre axx och mitt rör är ett högvarvigt rör. för just nu lånar jag ett zx och den går bättre i början men ändå inte gasres som jag vill ha :(.

jag har 105 som huvudmunsstycke 3.4 vikter sen vet jag inte det andra :(. men hjälp så mycket du kan så blir jag glad :)
jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

jappe skrev:
Holma_ skrev:
Övervarvar den?
//Holma

Okej. Jag hade 22% i då gick den skit. med mindre förgasare får man ju bättre axx och mitt rör är ett högvarvigt rör. för just nu lånar jag ett zx och den går bättre i början men ändå inte gasres som jag vill ha :(.

förgasaren är det bara luftskruven man kan skruva på där eller är det nått annat man behöver tänka på?

jag har 105 som huvudmunsstycke 3.4 vikter sen vet jag inte det andra :(. men hjälp så mycket du kan så blir jag glad :)
jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

jappe skrev:
Holma_ skrev:
Övervarvar den?
//Holma

förgasaren är det bara luftskruven man kan skruva på där eller är det nått annat man behöver tänka på?

jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

Holma_ skrev:
jappe skrev:

Det är alldeles för lätta! Byt tryckfjäder! Sen kollar du om den övervarvar eller inte!
//Holma
Okej. men jag hade 50tryckfjäder innan och då gick den hur dåligt som helst:P, men jag ska prova mig fram =) men den övervarvar inte nu ?
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

mm själv slängde jag en 22+ tryck fjäder på aeroxen med mid-race kit och kopplingen slirrar även för mig :x hur ska man ändra på den :?
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

jappe skrev: Okej. Jag hade 22% i då gick den skit. med mindre förgasare får man ju bättre axx och mitt rör är ett högvarvigt rör. för just nu lånar jag ett zx och den går bättre i början men ändå inte gasres som jag vill ha :(.

Du vet inte varför man byter tryckfjäder gissar jag på?
Tryckfjäder byter man om remmen slirar.
Kolla om din rem slirar när du har 22% tryckfjädern.
Gör den det stoppa i hårdare.
Om remmen inte slira men den gick dåligt när du hade i 22% så är den inte inställd rätt med vikterna.
och med mindre förgasare får man INTE bättre axx! Man får så bra axx man kan ha med så stor förgasare som möjligt utan att man dränker motorn. Så kör på din 21mm!
Vad har du för rör?
Och gasres med polini sport och zx kommer du inte få!
Gasres med polini sport kommer du inte få!
Det finns luftskruv, lågfartsmunstycke och nål som du måste ställa in.
Alltså...90% tryckfjäder och 3,4g vikter...Den måste fan övervarva!
Beskriv hur den går! Övervarvar den? Blöddrar den? Dör den vid snabba gaspådrag? Beskriv!

jappe skrev: Okej. men jag hade 50tryckfjäder innan och då gick den hur dåligt som helst:P, men jag ska prova mig fram =) men den övervarvar inte nu ?
Vet du att den inte övervarvar eller frågar du mig? :P
Jag är då ganska så säker på att den övervarvar!
skogen_swe skrev:mm själv slängde jag en 22+ tryck fjäder på aeroxen med mid-race kit och kopplingen slirrar även för mig :x hur ska man ändra på den :?
Att kopplingen slirar har inte med tryckfjädern att göra! Slirar kopplingen så är det att kopplingen eller klockan som är sliten!
Eller båda :P
Tryckfjäder byter man om REMMEN slirar.
//Holma
Säljes!

mustalainenteletabis
Elmoped

Inlägg av mustalainenteletabis »

//skogen_swe ok tack för hjälpen men en sak som är klurigt. de är ionte länge sen jag byte koppling till metrakit pro race :( kopplings klockan är dock rätt så blå ska jag siga :lol: för de drar ju uta f*n med acc. men att kopplingen slirra så där bra är ju inte bra :evil: för annars hade de väll gas rest :twisted:
jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

Holma_ skrev:
jappe skrev: Okej. Jag hade 22% i då gick den skit. med mindre förgasare får man ju bättre axx och mitt rör är ett högvarvigt rör. för just nu lånar jag ett zx och den går bättre i början men ändå inte gasres som jag vill ha :(.

Du vet inte varför man byter tryckfjäder gissar jag på?
Tryckfjäder byter man om remmen slirar.
Kolla om din rem slirar när du har 22% tryckfjädern.
Gör den det stoppa i hårdare.
Om remmen inte slira men den gick dåligt när du hade i 22% så är den inte inställd rätt med vikterna.
och med mindre förgasare får man INTE bättre axx! Man får så bra axx man kan ha med så stor förgasare som möjligt utan att man dränker motorn. Så kör på din 21mm!
Vad har du för rör?
Och gasres med polini sport och zx kommer du inte få!
Gasres med polini sport kommer du inte få!
Det finns luftskruv, lågfartsmunstycke och nål som du måste ställa in.
Alltså...90% tryckfjäder och 3,4g vikter...Den måste fan övervarva!
Beskriv hur den går! Övervarvar den? Blöddrar den? Dör den vid snabba gaspådrag? Beskriv!

jappe skrev: Okej. men jag hade 50tryckfjäder innan och då gick den hur dåligt som helst:P, men jag ska prova mig fram =) men den övervarvar inte nu ?
Vet du att den inte övervarvar eller frågar du mig? :P
Jag är då ganska så säker på att den övervarvar!
skogen_swe skrev:mm själv slängde jag en 22+ tryck fjäder på aeroxen med mid-race kit och kopplingen slirrar även för mig :x hur ska man ändra på den :?
Att kopplingen slirar har inte med tryckfjädern att göra! Slirar kopplingen så är det att kopplingen eller klockan som är sliten!
Eller båda :P
Tryckfjäder byter man om REMMEN slirar.
//Holma
Jag har stage6 pro sport 70 med stage6 pro röret. Jag har 3.4 vikter i. men när jag satte i 90 tryckfjädern fick den bättre axx men inte mycket bättre. om kopplingen slirar låter det typ piiiip ibland då eller ? .. för det har inte min gjort alls när jag har haft annat trimm på.

Okej. om man gasar fult när man står stilla då går den gåfart i 3 meter sen lite snabbare och sen kommer axxet fullt ut och går som satan.

Min koppling är 3 veckor gammal så den är inte sliten . Remmen är också lika ny .. det är stage6 remmen, fast den remmen är tjockare än original remmen . kan det ha något att göra med axxet ? :P
FUCKO
Elmoped

Inlägg av FUCKO »

neeej, du behöver ett stage6 streeet!! ser typ ut som original men det gasreser med det röret, jag lovar!!
och du kommer vara coolast i hela gänget! om du har kompisar såklart.... :cry:
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

jappe skrev: Jag har stage6 pro sport 70 med stage6 pro röret. Jag har 3.4 vikter i. men när jag satte i 90 tryckfjädern fick den bättre axx men inte mycket bättre. om kopplingen slirar låter det typ piiiip ibland då eller ? .. för det har inte min gjort alls när jag har haft annat trimm på.

Okej. om man gasar fult när man står stilla då går den gåfart i 3 meter sen lite snabbare och sen kommer axxet fullt ut och går som satan.

Min koppling är 3 veckor gammal så den är inte sliten . Remmen är också lika ny .. det är stage6 remmen, fast den remmen är tjockare än original remmen . kan det ha något att göra med axxet ? :P
Lägg upp en film så får jag se hur den går. Är svårt att avgöra vad som är fel. Då du beskriver som att den är rätt inställd men inte bara har bra axx...Och så är det inte, du har fel någon stans! Så lägg upp en film så kan jag hjälpa dig.
//Holma
Säljes!

jappe
Elmoped

Inlägg av jappe »

Holma_ skrev:
jappe skrev: Jag har stage6 pro sport 70 med stage6 pro röret. Jag har 3.4 vikter i. men när jag satte i 90 tryckfjädern fick den bättre axx men inte mycket bättre. om kopplingen slirar låter det typ piiiip ibland då eller ? .. för det har inte min gjort alls när jag har haft annat trimm på.

Lägg upp en film så får jag se hur den går. Är svårt att avgöra vad som är fel. Då du beskriver som att den är rätt inställd men inte bara har bra axx...Och så är det inte, du har fel någon stans! Så lägg upp en film så kan jag hjälpa dig.
//Holma
om du går in på msn så kan jag skicka en film. men den är nog inte så bra för jag racar med en annan då . och jag kan inte fixa en ny för mitt rör ligger hos en kompis och han är bortrest i 1 och en halv vecka till. men jag skickar den som jag har så kan du lyssna lite hur den går:P

Tack holma för hjälpen :D
Låst