speedfight går ojämt och dåligt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ludvig123456789
Elmoped

speedfight går ojämt och dåligt

Inlägg av Ludvig123456789 »

eftersom jag inte fick nått svar förra gången så postar jag inen...

Tjena har en speedfight som det suttit 70cc på men nu har jagg bytt tillbaka till min 50cc. och till problemet
Den går inte bra, den går ojämt, accar sjukt snabbt till 15 och sedan långsamt upp till 50 vilket är en ganska dålig toppfart för att ha opluggat leovince och alla andra strypningar dragna.
Det känns som att den inte varvar ut ordentligt.
Det första jag tänkte att det var förgasaren som jag har försökt att ställa in ett tag. har huvudmunstycke 66 (org.56) och luftskruven ca 2 varv ut.
Efter att den går dåligt med detta inställningar som jag har hört ska fungera så börjar jag fundera på om problemet till att den inte varvar ut sitter i variatorn. har orginal tryckfjädrar och ca 5gram vikter.

HJÄLP! hur ska jag göra för att få den att gå bra?
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög

Inlägg av Malossi »

Hur var skicket på 50 cylindern när du satte på den?
Användarens profilbild
Twixness
Svårstartad skrothög

Re: speedfight går ojämt och dåligt

Inlägg av Twixness »

Ludvig123456789 skrev:eftersom jag inte fick nått svar förra gången så postar jag inen...

Tjena har en speedfight som det suttit 70cc på men nu har jagg bytt tillbaka till min 50cc. och till problemet
Den går inte bra, den går ojämt, accar sjukt snabbt till 15 och sedan långsamt upp till 50 vilket är en ganska dålig toppfart för att ha opluggat leovince och alla andra strypningar dragna.
Det första jag tänkte att det var förgasaren som jag har försökt att ställa in ett tag. har huvudmunstycke 66 (org.56) och luftskruven ca 2 varv ut.
Efter att den går dåligt med detta inställningar som jag har hört ska fungera så börjar jag fundera på om problemet till att den inte varvar ut sitter i variatorn. har orginal tryckfjädrar och ca 5gram vikter.

är allt annat orginal tex kopplingsfjädrar,tryckfjäder, 5gram vikter verkar ganska lite då jag har 7g med 70cc osv men iaf om den inte varvar sjukt mkt så är det inte problemet, varvar den mkt kanske det är cdi boxen som stryper, prova med typ 7,8g och se om det funkar bättre, jag gissade direkt på förgasaren men lästa att du försökt ställa in den, har du rengjort den? sitter där orginal lågfartsmunstycke? det borde funka med huvudmunstycke 66, har du orginal förgasare så ska 66 funka tycker jag!
hur låter det när du kör? en video på när du gasar och kör lite hade hjälpt mycket om du kan fixa det;)
om cylindern/kolven är skadad så kan det leda till dålig komp vilket gör att den går dåligt, sitter alla packningar som dem ska vid cylindern/toppen?
Kolla in mitt Speedfight 2 projekt!:D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 880#539880
Kolla in mitt Piaggio Typhoon Projekt:)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 995#551995

INTRESSERAD AV GAMING KOLLA MIN CHANNEL DÅ!
www.youtube.com/user/TwixNess
Ludvig123456789
Elmoped

Re: speedfight går ojämt och dåligt

Twixness skrev:
Ludvig123456789 skrev:eftersom jag inte fick nått svar förra gången så postar jag inen...

är allt annat orginal tex kopplingsfjädrar,tryckfjäder, 5gram vikter verkar ganska lite då jag har 7g med 70cc osv men iaf om den inte varvar sjukt mkt så är det inte problemet, varvar den mkt kanske det är cdi boxen som stryper, prova med typ 7,8g och se om det funkar bättre, jag gissade direkt på förgasaren men lästa att du försökt ställa in den, har du rengjort den? sitter där orginal lågfartsmunstycke? det borde funka med huvudmunstycke 66, har du orginal förgasare så ska 66 funka tycker jag!
hur låter det när du kör? en video på när du gasar och kör lite hade hjälpt mycket om du kan fixa det;)
om cylindern/kolven är skadad så kan det leda till dålig komp vilket gör att den går dåligt, sitter alla packningar som dem ska vid cylindern/toppen?
jo den har orginal tryckfjädrar mm, och den har gått hur bra som helst med de vikterna o 70cc...
funderar på hur mycket man kan vinna på att ställa in förgasaren perfekt, jag är inte så speciellt rutinerad inom förgasare så har antagligen inte ställt in den perfekt.
film på moppen: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ejyKiprKc5E[/youtube]
Ludvig123456789
Elmoped

Malossi skrev:Hur var skicket på 50 cylindern när du satte på den?
ny kolv med kolvring mm. och en nästan oanvänd orginalcylinder, så känns som att den delen är bra :)
Skriv svar