Beta RR-50

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Wejdn
Elmoped

Beta RR-50

Inlägg av Wejdn »

Tjena! Har en beta rr 50 som är om drevad till 14 50 och så har jag pluggat ur orginal röret , men vill gärna ha ett effektrör , kan man köpa bara "ljuddämparen" eller måste man köpa helt nytt avgassystem? :)

mvh bryshan
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Re: Beta RR-50

Inlägg av DerbiKoffe »

Wejdn skrev:Tjena! Har en beta rr 50 som är om drevad till 14 50 och så har jag pluggat ur orginal röret , men vill gärna ha ett effektrör , kan man köpa bara "ljuddämparen" eller måste man köpa helt nytt avgassystem? :)

mvh bryshan
Om du ska ha EFFEKTRÖR så ska du köpa ett helt kitt med krök, mellanrör och ljuddämpare alternativt ett underliggande rör
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

jag skulle köpt ett begagnat thrower eller gianelli 2t överliggande med en passande slutdämpare till.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Jobbigt att hitta rör som passar bra till beta, köp 70-80cc istället och plugga ur original röret ger mer effekt och billigare glöm bara inte att byta munstycke 10-15+- vad du har nu
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
asti27
Svårstartad skrothög

Inlägg av asti27 »

Jag kör med 70cc, 21mm förgasare, 14/52 drev (beställt 48 drev och ny kedja), originalrör(ostrypt) Gör ca. 90km/h räcker gott och väl :D

beställde ett turborör dock, får se hur det passar in, tog ett billigt men är inte ute efter så mycket mer effekt, men röret jag har är rostigt och fult.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=11642
Skriv svar