Förgasaren problem behöver hjälp (läcker)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Benna97
Elmoped

Förgasaren problem behöver hjälp (läcker)

Inlägg av Benna97 »

Tja, har en drd limited edition 08 med dellorto 17,5 förgasare.
här om dagen skulle jag kolla munstycket (den är nyköpt)
så tog jag isär den och kollade munstycket satte tillbaka allting sen starta den så läckte det ganska mycket besin, kunde inte se varifrån så jag antog att jag satt o-ringen i koppen fel. Men den satt rätt, satte ihop allt igen läckte fortfarande... så idag försökte jag få syn på vart ifrån det verkligen läckte men hittar ingen speciellt ställe... det droppas bensin ganska högt upp från förgasaren alltså inte från koppen. Det är nästan som om den blir överfylld, vet inte riktigt vad som gått fel. men när jag kickar pumpas det bensin å allt men efter ett tag blir den trög och till sist går den knappt, hittade till och med lite bensin i kröken...
tog också av förgasaren förut och la den i ett bensin bad under natten.

tacksam för svar, om du anar/tror ngt skriv gärna är intresserad av allas åsikter.

:)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Flottören har nog hängt sig

Bild

Den vita ringen fästs ju längst ner, närmast 10an, med en silverpinne, och på silverpinne sitter det ju en nål (om jag inte minns helt åt helvete nu), se till så att den nålen sitter korrekt ner i hålet
Benna97
Elmoped

Inlägg av Benna97 »

2stroke skrev:Flottören har nog hängt sig

Bild

Den vita ringen fästs ju längst ner, närmast 10an, med en silverpinne, och på silverpinne sitter det ju en nål (om jag inte minns helt åt helvete nu), se till så att den nålen sitter korrekt ner i hålet
aa okej menar du nålen som håller fast den vita? den trilla ut men jag satte i den igen så det borde inte vara ngt fel med den... fast jag minns dock inte att jag ens en gång hade det munstycket ( nummer 10) har för mig att det bara satt 2 st i min x/ ska kolla senare

tack så mkt
GasresarN
Svårstartad skrothög

Inlägg av GasresarN »

Om du ''saknar'' ett munstycke kan det bero på att det faktiskt inte ska vara där ;) Finns förgasare med 2 munstycken aswell. Och kolla så att nålen tätar ordentligt! Om du inte hittar felet så får du plocka isär och rengöra hela förgasaren och inte bara lägga ner den i bensinbad helt monterad. Om problemet kvarstår så lär det vara usla packningar.
Benna97
Elmoped

Inlägg av Benna97 »

GasresarN skrev:Om du ''saknar'' ett munstycke kan det bero på att det faktiskt inte ska vara där ;) Finns förgasare med 2 munstycken aswell. Och kolla så att nålen tätar ordentligt! Om du inte hittar felet så får du plocka isär och rengöra hela förgasaren och inte bara lägga ner den i bensinbad helt monterad. Om problemet kvarstår så lär det vara usla packningar.
okej tack, provar det :)
Skriv svar