Där sitter en motor som heter LE-TECH. Vilket är en så kallad AM6 kopia. CPI själva vill inte kalla de en kopia utan snarare en uppgradering på AM6an!
Motorn i sig är EXAKT som en helt vanlig AM6a med skillnaderna;
-CPI's egna cylinder
-CPI's egna motor kåper
-CPI's egna koppling (Blandning mellan Derbi & Rieju)
Läs under "Koppling"
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
AntonBernhardsson02 skrev:Där sitter en motor som heter LE-TECH. Vilket är en så kallad AM6 kopia. CPI själva vill inte kalla de en kopia utan snarare en uppgradering på AM6an!
Motorn i sig är EXAKT som en helt vanlig AM6a med skillnaderna;
-CPI's egna cylinder
-CPI's egna motor kåper
-CPI's egna koppling (Blandning mellan Derbi & Rieju)
Läs under "Koppling"
Kan tilläga den orginal cylindern är den piggaste jag haft, min airsal 50cc går sämre än orginal cylindern gjorde :/
Jag personligen ångra att jag köpte en aerox istället för en cpi tycker dom är så jävla snygga, jag tycker det är lätt värt att köpa en cpi många tror att det är skit men ser inte så många som har klagat på dom faktiskt.
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
polaren har en cpi sm 09 han köpte den för 15 papp har gått 500 mil och den krånglar heeeela tiden och ingen mekaniker vill ta emot den för att det är en kopia plus att den vibrerar som faan så jag rekomenderar att inte köpa en cpi
Consuela skrev:polaren har en cpi sm 09 han köpte den för 15 papp har gått 500 mil och den krånglar heeeela tiden och ingen mekaniker vill ta emot den för att det är en kopia plus att den vibrerar som faan så jag rekomenderar att inte köpa en cpi
Vad är det som krånglar?
Moppen är ingen kopia på nånting, motorn kallas AM6-kopia, men är ju enligt CPI själva inte det iaf. CPI-motorn är inte ett dugg mer svårmekad än en AM6a.
Vibrerar den som fan så är det ju nånting som orsakar det, tex lösa motorfästen etc. Det betyder ju bara att din kompis inte håller ordning på moppen?
Försvarar inte CPI på nåt sätt, men jag tycker det du sa lät lite konstigt...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Consuela skrev:polaren har en cpi sm 09 han köpte den för 15 papp har gått 500 mil och den krånglar heeeela tiden och ingen mekaniker vill ta emot den för att det är en kopia plus att den vibrerar som faan så jag rekomenderar att inte köpa en cpi
inte bara så att han som hade den innan va helt bakom flötet och skruvade sönder den?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
den rullar inte på Neutral läget, kopplingen slirar och kör man i typ i en halvtimme med den så blir den svag och orkar inte köra i mer än typ 30, den är orginal borrad plugg några mm
men att det skakar är väll att motorn inte är tillräckligt ditskruvad
Consuela skrev:den rullar inte på Neutral läget, kopplingen slirar och kör man i typ i en halvtimme med den så blir den svag och orkar inte köra i mer än typ 30, den är orginal borrad plugg några mm
De går inte att borra en cpi's plugg, deras plugg är ett rör som är banan format.
Den övre böjda röret är pluggen
han har iallfal en bricka som sitter i det bananformade cylinderröret fast på andra sidan inte den som går in i cylindern kan vara förra ägare som gjort en egen plugg? han har det underliggande orginal röret
Consuela skrev:han har iallfal en bricka som sitter i det bananformade cylinderröret fast på andra sidan inte den som går in i cylindern kan vara förra ägare som gjort en egen plugg? han har det underliggande orginal röret
Låter som något hemma mek, det ska inte sitta någon bricka där alls. Ta bort brikan ska du se den går sina 45~50 igen!
innan det här problemet uppstod så gick den ovanligt fort för att ha en plugg i röret den gick lika fort som kompisens dt50r som är urpluggad och den går lika bra fortfarande det är när den blir för varm den lägger av
Consuela skrev:den rullar inte på Neutral läget, kopplingen slirar och kör man i typ i en halvtimme med den så blir den svag och orkar inte köra i mer än typ 30, den är orginal borrad plugg några mm
De går inte att borra en cpi's plugg, deras plugg är ett rör som är banan format.
Den övre böjda röret är pluggen
OffT: Lostnade mellanröret när du drog pluggen?
OnT: Min har gått ~600 mil och det ända som har pajjat är oljepumpen, tur som man har så blandar man direkt i tanken.
Edit: Kom på att den tappade orken i backar, som löstes av en ursotning av röret.
Senast redigerad av majskolv den 20 april 2013, 22:50, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har en cpi sm 08 - white edition. Jag vill beställa ett CE-märkt trimmrör till den då jag inte gillar det underliggande originalröret!
Jag vill ha ett överliggande effektrör, och helst ett Turkbokit!
Jag har kollat på twostroke.se hemsidan på cpi sm avgassystem med skruvfäste, och där är 3 olika överliggande TK rör men det står på varenda j*vla rör att -" OBS! Passar inte cpi sm 2008"! och det är just precis en 08 jag har, och det gjorde mig förbannad att jag inte hittar något om just varför dessa tk rör inte passar? Är det någon som har ett annat rör typ Hebo escape överliggande? eller något annat? Tacksamm för svar!!!
Consuela skrev:innan det här problemet uppstod så gick den ovanligt fort för att ha en plugg i röret den gick lika fort som kompisens dt50r som är urpluggad och den går lika bra fortfarande det är när den blir för varm den lägger av