Ciao dör med fullgas

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
CiaoSomStandard
Elmoped

Ciao dör med fullgas

Inlägg av CiaoSomStandard »

Tjenare, har ett problem med min ciao som är nytrimmad. Den blev klar idag. När jag gasar fullgas, eller håller på att axxa i det fallet, så dör den bara. Det hände 2-3 gånger när jag var ute och körde i 20-30min. När den väl har dött är det bara att springa igång den igen så startar den, så kan man köra lite till sen så dör den igen.
Användarens profilbild
tobbe_159
Svårstartad skrothög

Inlägg av tobbe_159 »

litet munstycke?
Det är inte lätt när de är svårt.

Det är som det är när det inte blev som det skulle ~
CiaoSomStandard
Elmoped

tobbe_159 skrev:litet munstycke?
Borde inte vara munstycket för att jag bytte först muntycke då det var för stort, vilket gjorde att moppen inte gick alls, bytte sedan till ett förlitet, men fick tillslut den som funkade. om jag byter till ett större munstycke går den inte alls
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Är den riktigt inkörd med det nya trimmet?
Rengör förgasaren?
Tjuvluft?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thoz3 »

byt till större och skruva på luft skruven lite
Bild
CiaoSomStandard
Elmoped

Persson97 skrev:Är den riktigt inkörd med det nya trimmet?
Rengör förgasaren?
Tjuvluft?
Den är inte riktigt inkörd med nya trimmet nej, får köra mera innan jag kan komma tillbaka på det. Skall kolla om det behövs rengöra förgasaren, med tanke på att den är nybytt.

Inte säker på om det kan vara tjuvluft med tanke på att packningen även är nybytt.

Undrar bara om det kan ha gjort någonting att den har legat ner i bilen från att jag hade monterat ihop den, att det kanske har kommit luft i förgasaren eller något liknande?

Tack för svar! :D, skall köra in den mer och se om detta kan vara felet, Tex att cylindern är ny eller nya packningar, ny remskiva etc.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Att den inte är inkörd är det knappast.
Kolla munstycket hur blandningen ser ut. Är ganska säker på att det är dåligt inställt. Du måste ju skruva på luftskruven när du testar olika munstycken.
Årets Styrelsemedlem 2013
CiaoSomStandard
Elmoped

DEA!! skrev:Att den inte är inkörd är det knappast.
Kolla munstycket hur blandningen ser ut. Är ganska säker på att det är dåligt inställt. Du måste ju skruva på luftskruven när du testar olika munstycken.
Förlåt för sent svar, har varit ute och kört sen jag slutade idag. Har inte hänt någon mer dag idag, farsan sade att problemet var att den låg ner i bilen påvägen hem. Verkar ha varit det. Tack alla som hjälpt!, återkommer om något annat händer
Skriv svar