Törnan skrev:ta loss variatorkåpan. Ta en mutterdragare som går på luft T.ex ta och dra loss muttern. Sen tar du loss kopplingen och byter till den andra

Riktigt så enkelt är det dock inte. Det finns mutterdragare som går på el ( fungerar minst lika bra). Sen när du fått bort hela klockan och de så finns det en stor mutter som skall bort också. Ta ett bildäck med fälg och lägg över så att muttern hamnar i hålet, sätt knäna på och skruva bort muttern. Ta bort däcket försiktigt så att inte klockan flyger iväg pga tryckfjädern.
Därefter så kan du byta koppling/koppligsfjädrar/tryckfjäder om så behövs. Sätt tillbaka allt som de va från innan, dvs använd däcket för att trycka ihop allt och skruva tillbaka den stora muttern.
Det finns videos som Hassse666 har lagt ut om du inte riktigt förstod min förklaring.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!