Sida 1 av 1

Slider går bättre kall

Postat: 15 april 2013, 17:12
av adamjadeby
Direkt när man har startat min slider 07:a är den jättepigg och rapp. Däremot efter lite körning blir den trött och "sölig" Vet ej vad detta beror på, kan det vara skit i förgasaren kanske?

Tack för svar!

Setup:
Leovince rör
50cc sportcylle
Luftfilter
Hårdare kopplingsfjädrar

Postat: 15 april 2013, 17:15
av robb4n
Antingen är det för stort munstycke men något jag gjorde när min gick bra kall men dåligt varm var att byta tryckfjäder, har liknande setup som dig.

Satte i 23% hårdare en orginal så slirar den inte på remmen så mycket!

Postat: 15 april 2013, 17:20
av adamjadeby
Okej vad fyller den för funktion? Vart sitter den?

Jättetrist när den inte orkar upp på bakan efter ett tag :(

Postat: 15 april 2013, 17:24
av robb4n
adamjadeby skrev:Okej vad fyller den för funktion? Vart sitter den?

Jättetrist när den inte orkar upp på bakan efter ett tag :(

http://www.twostroke.se/product.asp?product=24328


Där kan du läsa, jag bytte för min rem slirade satan! Den sitter längst bak mot bakdäcket vid kopplingsfjädrarna.

Postat: 15 april 2013, 17:25
av LennartTuning
bränsleblandningen eller som andra sa, fel i drivlinan. kolla igenom och byt ut remmen om den är sliten.

remmen ska ha en viss bredd.

Postat: 15 april 2013, 17:40
av adamjadeby
Remmen är i nyskick, kan du länka till en tryckfjäder på twostroke? :D

Postat: 15 april 2013, 18:14
av robb4n
adamjadeby skrev:Remmen är i nyskick, kan du länka till en tryckfjäder på twostroke? :D

http://twostroke.se/group.asp?group=3628

Bara kolla igenom, den ska inte vara för hård och inte för mjuk. Satsa på 20-30% hårdare en orginal!

Postat: 15 april 2013, 18:20
av adamjadeby
den här typ?
är den svår att byta?

http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=5832

Postat: 15 april 2013, 18:29
av olséN^
Det kan väll även bero på att Slider bara är luftkyld.

Postat: 15 april 2013, 19:16
av tS
olséN^ skrev:Det kan väll även bero på att Slider bara är luftkyld.
Precis, svårt att undvika de där. Kommer ihåg själv när man fick låta den stå och kyla av sig när man höll på o stunta osv.

Postat: 15 april 2013, 20:15
av koppelikopp
kolla om kopplingsklockan är blå isåfall byt den det funka för mig

Postat: 15 april 2013, 20:29
av AndreWidestedt
Antingen är det för att du har för stort munstycke eller så äre pga. luftkyld

Alla sliders jag har kört (känner folk som kör) blir segare vid hård körning eller när dom blir varm, så äre med luftkylda motorer. även Skotrar som är luftkylda har en tendens att bli slöare när dom blir varm.

Postat: 16 april 2013, 15:25
av adamjadeby
men det verkar mer som den inte orkar varva ut :?

Postat: 16 april 2013, 15:32
av Allyy
Lånar denna tråd :oops:

Har exakt samma problem med min Derbi Senda, kan det bero på munstycket? eller nått annat? :P

Postat: 16 april 2013, 15:32
av AndreWidestedt
adamjadeby skrev:men det verkar mer som den inte orkar varva ut :?
Ja de blir så, nästan inget du kan göra åt, försök köra mer pumpgas!