Problem med slider 10

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
philiplilläng
Elmoped

Problem med slider 10

Inlägg av philiplilläng »

Tjena jag har en slider 2010 och jag köpte lite nya delar till den och har nu monterat det. Jag köpte polini 50cc sport, malossi multivar MHR, delleroto 17.5mm, malossi sport luft filter. Sen innan hade jag på zx rör, gula fjädrar, jag använde mig av 98munstycke, 4.9 gram vikter.

Nu till problemet, jag satt på allt hos en kompis och när jag skulle köra hem så regnade det som fan, men när jag hade kört en bra bit så baktände den(small till lite) och dog så jag fick leda den hem. När jag kom hem så satte jag på orginal luftburken och 95 munstycke och då startade den. Men den gick ej så jätte bra. Den var ganska svär startad och svårt att komma iväg. Men jag skulle köra med den idag så dog den bara helt från ingen stans och den gick igång men jag var tvungen att gasa. Men jag hade i princip full gas men moppe rörde sig inte framåt så nu fick jag leda hem den? Så vad tror ni kan vara problemet???
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

kolla tändstiftet
philiplilläng
Elmoped

Inlägg av philiplilläng »

Har precis köpt nytt tändstift. Den bluddrar också innan jag kommer upp i fart
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

philiplilläng skrev:Har precis köpt nytt tändstift. Den bluddrar också innan jag kommer upp i fart
Tror han menar att du ska kolla färgen på tändstiftet

Svart = för mycket bensin

Vit = för lite bensin

Oboy brunt = lagom
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

Kan det vara så att luftfiltret blev så blött att den sög in vatten eller skit i förgasaren? Att den baktände var ju att luftfiltret var igentäppt så att det inte kom luft och allt för mycket bensin... Jag skulle rengöra förgasaren först sedan finslipa med inställningen med munstycke, rengöra luftfiltret sedan ut och testa :P
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Benjaa14 »

Kolla förgasaren. Varvar den utan att gå? Kolla gasvarjjern isåfall. Inuti förfasaren, och luftfiltret. Kolla så det inte är vatten i avgassystemet!
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

sportluftfilter är jätte känsliga mot regn så. att den gick dåligt innan va säkert att den va felinställd. hade jag varit du så hade jag smält på luftburken,
både regn tåligare och diskretare för snuten.
du behöver inte ens sportluftfilter på den setupen.
Skriv svar