Hej, bytte nyss växellådsolja på min AM6. Jag lossade stoppbulten för kicken, sen drog jag lös bulten under motorn, tog ur all olja. Skruvade igen bulten under motorn fyllde på olja. sen drog jag fast stoppbulten, och då märkte jag vafan kicken är ju framåt längre än vad den ska va. Och det går att dra den framåt. och startar jag den så hör man att kicken ligger i.
Jag trodde man skulle ta lös stoppbulten för kicken, men det skulle man inte om man bytte olja. Men vad ska jag göra?
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Har öppnat allt och satt tillbaka allt som hasse gjorde på sin video. Men när jag kickar så går den igång men kicken åker längst ner "bakåt alltså" och då låter det som att kicken är i. Så jag måste hålla i kicken som den är i vanliga fall då går det att köra. Kicken åker inte tillbaka..... Fan vad arg jag är..
jollepoppen1337 skrev:Har öppnat allt och satt tillbaka allt som hasse gjorde på sin video. Men när jag kickar så går den igång men kicken åker längst ner "bakåt alltså" och då låter det som att kicken är i. Så jag måste hålla i kicken som den är i vanliga fall då går det att köra. Kicken åker inte tillbaka..... Fan vad arg jag är..
Du får spänna upp den, sedan tyckte jag hasses video var fel inställd men länka den tack
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Har provat idag men får inte till det.... Jag vet inte hur man ska få att kicken vill fjädra tillbaka? Jag har kollat lite guider men förstår ändå inte? någon som skulle kunna berätta?
LennartTuning skrev:du får spänna fjädern, du får dra bak kicken och skruva i bulten helt. ja brukar dra bak motorn ett halvt varv när ja skruvar med AM6.
Tack att du svarade. Hur menar du? Jag hittade ett sätt som dom sa fungerande. När man har satt i kicken och drevet, allt. Sen har man spännt fast kåpan. då trycker man ner kicken längst till fotstödet och sen spänner man fast stoppskruven? är det så du menar eller? För det funkar inte för mig iallafall.